Los bericht bekijken
  #2  
Oud 11 juni 2007, 15:20
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie kinderopvang: deze brief ok?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lilian Bekijk bericht
Alvorens deze brief er per mail uit te doen, zou ik graag nog willen zien wat de leden van dit forum er van vinden. Een aantal manieren van formuleren en ideeen heb ik al van andere sollicitatiebrieven op dit forum kunnen gebruiken.

Tijdens de informatiebijeenkomst is mij nadrukkelijk verteld dat ik in mijn brief aan moest geven hoeveel uur ik wilde werken. En waar ik ingezet zou willen worden.

-----------------------------------------------------

Geachte ...,

Met grote belangstelling ben ik op x juni jl. naar de informatiebijeenkomst ‘xxxxxxxxxx’ geweest. De indrukken die ik daar opdeed waren voor mij de aanleiding om een open sollicitatie te sturen. kan je een open sollicitatie sturen? valt er dan niks uit? Blijkbaar heb je op de info-bijeenkomst met iemand gesproken over een sollicitatie? weet je nog met wie? ik zou dat zeker vermelden, ook als je de naam niet meer weet.

Na in januari de opleiding HBO Pedagogiek te hebben afgerond lijkt het mij geweldig om binnen Xxx aan de slag te kunnen gaan. Dit omdat Xxx een zeer gewaardeerde plaats inneemt binnen de kinderopvangorganisaties.oja? waarom is dat zo? en wat is je persoonlijke motivatie om bij die organisatie te willen werken? In de functie van groepsleidster spreekt het me aan dat ik kinderen naast geborgenheid en verzorging ook voldoende uitdaging kan bieden, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. Dit is nu precies waar mijn aandacht naar uit gaat. De laatste zin zou ik weglaten

Tijdens mijn studie en bij het opvoeden van mij twee kleine kinderen heb ik geleerd dat kinderen door een positieve benadering en het stellen van grenzen een gevoel van veiligheid en geborgenheid ervaren. Kinderen hebben ieder hun eigen mogelijkheden en ik kan hen helpen deze te ontwikkelen. *Als moeder van twee kleine kinderen heb ik persoonlijke ervaring met de opvoeding en verzorging. Gezien mijn opleiding, motivatie en ervaring zou ik mijn capaciteiten graag willen inzetten en uitbreiden binnen Xxx.* Ik ben erg gemotiveerd om mijn capaciteiten in te zetten en uit te breiden bij uw organisatie. Met mijn opleiding en ervaring denk ik een goede aanvulling te zijn voor Xxx.

Op dit moment prefereer ik, vanwege mijn thuissituatie, een weinig-uren (plusminus 16 uur) contract. Mijn voorkeur gaat uit naar de dagopvang in de regio Xxx, eventueel als invalkracht, maar het lijkt me ook leuk om binnen de BSO werkzaam te zijn. In de toekomst heb ik de ambitie om te solliciteren naar een functie als vestigingsmanager. hoe denk je straks die functie als vestigingsmanager te kunnen combineren met je thuissituatie als je nu maar 16 uur wilt gaan werken? vestigingsmanager lijkt mij een full-time baan?

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. *Wellicht dat ik in een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme nader kan toelichten.* Ik zou graag mijn motivatie toe willen lichten in een persoonlijk gesprekMet belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
Ik heb in het paars een aantal vragen en alternatieven aangegeven. Ik heb opgeschreven wat het eerst in mij op kwam bij het lezen van je brief. Ik wil dus niet zeggen dat het klopt wat ik erbij heb gezet, maar dat het wel dingen zijn waar je zelf even over na moet denken of je het anders wilt formuleren.
De zinnen tussen paarse * * zou ik weglaten

Uit de brief klinkt je enthousiasme goed door, dat is er belangrijk
Succes met je sollicitatie!
Met citaat reageren