Los bericht bekijken
  #3  
Oud 12 juni 2007, 10:44
Lilian
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie kinderopvang: deze brief ok?

JuliaV, bedankt voor je reactie. Ik ben ermee aan de slag gegaan en het volgende is het resultaat. De functie van vestigingmanager kan met 28 uur. Dus dat zou met twee schoolgaande kinderen te combineren moeten zijn. In mijn brief heb ik dit dan maar aangegeven. Ik ben nog niet helemaal tevreden met de eerste alinea. Ik vroeg me af wat jij er nu van vindt? Ik vond je aanpassingen bij alinea 3 heel erg goed. Deze heb ik bijna helemaal overgenomen. Zo past het veel mooier. En verwoord het ook beter en logischer wat ik wil zeggen.

Hopelijk zie ik nog een reactie van je.
__________________________________________________ _________


Geachte ...,

De informatiebijeenkomst ‘xxx’ op x juni jl. heeft op mij een positieve indruk achtergelaten. Na een prettig gesprek met een mevrouw van Personeel en Organisatie ben ik enthousiast geworden en dit was voor mij de aanleiding om een open sollicitatie te sturen.

Na in januari de opleiding HBO Pedagogiek te hebben afgerond lijkt het mij geweldig om binnen Xxx aan de slag te kunnen gaan. Dit omdat ik van vriendinnen heb vernomen dat er bij Xxx een prettige werksfeer heerst. Daarnaast vind ik het een goede zaak dat Xxx actief betrokken is bij het integraal jeugdbeleid. In de functie van groepsleidster spreekt het me aan dat ik kinderen naast geborgenheid en verzorging ook voldoende uitdaging kan bieden, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Tijdens mijn studie en bij het opvoeden van mijn twee kinderen heb ik geleerd dat kinderen door een positieve benadering en het stellen van grenzen een gevoel van veiligheid en geborgenheid ervaren. Kinderen hebben ieder hun eigen mogelijkheden en ik kan hen helpen deze te ontwikkelen. Ik ben erg gemotiveerd om mijn capaciteiten in te zetten en uit te breiden bij uw organisatie. Met mijn opleiding en ervaring denk ik een goede aanvulling te zijn voor Xxx.

Op dit moment prefereer ik, vanwege mijn thuissituatie, een weinig-uren (plusminus 16 uur) contract. Mijn voorkeur gaat uit naar de dagopvang in de regio Xxx, eventueel als invalkracht, maar het lijkt me ook leuk om binnen de BSO werkzaam te zijn. In de toekomst, wanneer mijn beide kinderen naar de basisschool gaan, heb ik de ambitie om te solliciteren naar een functie als vestigingsmanager.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Graag licht ik mijn motivatie toe in een persoonlijk gesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren