Los bericht bekijken
  #21  
Oud 24 oktober 2007, 14:15
Nicolet
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: all round dtp-opleidingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drawingyourattention Bekijk bericht
Hoi,

Ik heb deze topic gestart en ben inmiddels al bezig met mijn dtp opleiding bij het grafisch media instituut in Amsterdam.
Niet bepaald bij mij om de hoek en ook niet bepaald goedkoop maar goed het is te doen en van de belastingdienst krijg je wat terug.
Het is een hele uitgebreide opleiding, je krijgt niet alleen maar de grafische pakketten. Je krijgt ook zaken als grafische technieken, colormanagement, typografie etc.
Een dtp opleiding via de LOI lijkt me niet verstandig. Ik heb even op de website gekeken. Je leert daar werken met paint shop pro en ragtime.
DTPers werken altijd met de adobe pakketten en/of express.
Op de loi website staat ook: Paint shop pro, een semi-professioneel Nederlandstalig beeldbewerkingspakket. Daar heb je dus niet veel aan.
Ik ben nu bezig met de opleiding vormgeven en DTP van de LOI. Daar zitten 9 praktijkdagen in waarin je training krijgt in Illustrator en Indesign. Ik heb in de hele cursus inhoud geen Paintshoppro gelezen. Ik heb het programma laten doorlezen en opdrachten laten zien aan grafisch vormgevers en zij waren onder de indruk van wat ik moest doen. Ik heb geen idee of deze opleiding mij iets kan bieden op de arbeidsmarkt en alleen daarvoor al heb ik besloten om hierna nog een deeltijdopleiding te volgen maar ik wil toch even laten weten dat de kwaliteit van de LOI hier een beetje negatief wordt benaderd.

Groet,

Nicolet
Met citaat reageren