Los bericht bekijken
  #2  
Oud 11 maart 2007, 20:14
Jaty Jaty is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2007
Berichten: 10
Jaty is on a distinguished road
Standaard Re: hoe verklaar ik gat in mijn c.v omdat ik in die periode kinderen heb gekregen

Hallo Laure,

Ik niet kan opmaken op welke functie je wilt solliciteren en wat je achtergrond is wat betreft opleiding en werkervaring. Toch een reactie op je vragen.

Mijn inziens is het mogelijk in je sollicitatiebrief te benoemen dat je een...aantal jaren je volledig hebt toegelegd op de verzorging van je gezin.
Voorbeeld/tip voor 2e alinea sollicitatiebrief:
Mijn naam is...en ik ben 44 jaar. Zoals u kunt zien in mijn curriculum vitae heb ik...gestudeerd/heb ...opleiding gevolgd en heb ik vele jaren werkervaring. Vanaf...jaar ben ik me volledig toe gaan leggen op de verzorging van mijn gezin. Ik ben moeder van 2 kinderen. (Indien je in die periode andere werkzaamheden hebt gedaan, benoem deze dan daarna). Bijv: In deze periode heb ik verschillende vormen van vrijwilligerswerk gedaan en ben maatschappelijk betrokken bij buurt, gemeente, school etc. Beide periodes zijn zeer waardevol in mijn leven geweest. Nu mijn kinderen groter en zelfstandiger zijn, krijg ik meer de behoefte om mezelf verder te ontwikkelen. Ik wil dit graag doen door deel te nemen aan......(werkzaamheden). Gezien mijn gezinssituatie ben ik op zoek naar een baan voor...uur per week.

In de 3e alinea zou je dan iets over je studie/opleiding en werkervaring kunnen opschrijven en iets over je persoonlijke kwaliteiten, gericht op de functie waarop je solliciteert.Waarom vind jij jezelf de geschikte kandidaat voor de functie. Geen zaken benoemen welke niet relevant zijn voor de functie waarop je solliciteert, wees selectief. Probeer de brief op 1 pagina te krijgen.

Wat betreft je rugklachten: persoonlijk zou ik deze niet in de brief benoemen. (Z.n. kan het in je C.V terug komen). Het kan indien noodzakelijk altijd in een later stadium ter sprake komen.

Misschien wil je je sollicitatiebrief een keer op de site zetten? Vaak krijg je nuttige tips.

Voor nu, veel succes.
Met citaat reageren