Los bericht bekijken
  #9  
Oud 8 maart 2012, 21:19
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Ik herken dat wel hoor. Het nieuwe werken is voor veel mensen een gruwel omdat ze niet meer iedere vertrouwde gezichten om zich heen zien en hun foto's niet meer op hun eigen bureau kunnen stallen. Mijn indruk is dat dit vooral voor de 40+ geldt.
Ik weet het niet.

35 Jaar geleden was ik al jobhopper. Ik moest er niet aan denken om de rest van mijn leven door te brengen met dezelfde baan. Destijds kon je het ene vaste contract voor het andere vaste contract inruilen. Of je nu een leven lang wou blijven of niet maakte wezenlijk niet uit, je was met vaste contracten toch wel verzekerd van werk.

Vandaag de dag ben ik in dat opzicht niets veranderd, het liefste zou ik blijven jobhoppen tot aan mijn pensioen of misschien wel langer. Er is echter een groot verschil met 35 jaar geleden. Toen kon ik zelf de momenten kiezen. Nu ben ik afhankelijk van hoe lang een werkgever lang genoeg vindt. Op mijn leeftijd heb ik momenteel 2% kans op een nieuwe baan en is de reden dat ik andere overwegingen maak en er voor kies niet meer te jobhoppen als ik een baan tot aan mijn pensioen zou kunnen krijgen.
__________________
Rianne
Met citaat reageren