Los bericht bekijken
  #2  
Oud 3 september 2016, 13:24
SollicitatieAcademie SollicitatieAcademie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 33
SollicitatieAcademie is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martijn7 Bekijk bericht
Beste leden,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik dit onder de juiste categorie plaats.

Ik moet binnenkort voor mijn HBO studie Civiele Techniek voor de tweede keer stagelopen en vraag mij af in hoeverre een stagiaire als nuttig wordt ervaren door de werknemers bij het stagebedrijf. Hier bedoel ik mee of een werknemer van het bedrijf mogelijk meer kan presteren als hij samenwerkt met een goede stagiair door bijvoorbeeld kleine klusjes uit zijn handen te nemen. Mensen die zelf stage lopen zijn ook welkom om hun ervaringen te delen.

Ik zie jullie ervaringen graag tegemoet!

Groeten,
Martijn7
Hi Martijn,

Leuke vraag stel je. Ben wel benieuwd met welk motief je deze vraag stelt.

Een werkgever heeft een stageopdracht of een praktijkervaringsplek (of beide) als stage-aanbod. De vraag is, om welke van de 2 gaat het? Zo te lezen om de tweede.

Een werkgever die een stageplek aanbied heeft meestal de intentie om een goede samenwerking op te tuigen tussen personeel en stagiair. De vraag die dan door de werkgever gesteld wordt is: "wat kun je en wat wil je bij ons leren?"

Als je op die 2 vragen een helder antwoord kunt geven en je weet dat te verbinden aan wat je wilt op een langere termijn, dan maak je een gedegen indruk en krijg je werk aangeboden dat bij jouw niveau past.

Als er andere zaken spelen, of je hebt twijfels over het motief van de werkgever, dan adviseer ik je om gewoon vragen te stellen. Je kunt al je vragen gewoon stellen. Hou je dus niet in. Alle twijfels omzetten in heldere vragen, geeft jou een antwoord waar je mee verder kunt. Daarmee creëer je duidelijkheid voor jezelf en anderen.

Dat vraagt om een goede voorbereiding. Doe dat goed en je krijgt een geweldige stageplek.

Succes!
Erik
Met citaat reageren