Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 mei 2015, 18:13
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard Motivatie inhousedag

Voor een inhousedag bij een belastingadvieskantoor moet ik een motivatie insturen. Ik vroeg mij af of jullie nog tips hebben. Bij dit kantoor ben ik een keer op bezoek geweest met mijn studievereniging. Voor zover ik heb begrepen krijg je na het insturen van je motivatie en CV een telefonische selectie op basis van je CV en krijg je daarna te horen of je bent uitgenodigd voor de inhousedag.

Citaat:
Ik ben op zoek naar een stage of werkstudentschap fiscaal recht. Per september hoop ik aan de master in XXX te beginnen.

Met mijn studievereniging XXX ben ik al eens eerder naar XXX geweest. De ontspannen sfeer en het kantoorbezoek dat anders was dan anders zijn me toen bijgebleven. Bij mij is de indruk ontstaan dat er bij XXX weliswaar een informele sfeer heerst, maar dat de mensen die er werken wel ambitieus zijn. Ik vind het belangrijk dat de sfeer toegankelijk is en dat mensen elkaar helpen waar nodig. Op die manier verwacht ik het meest productief te kunnen zijn en een resultaat te kunnen behalen waar ik tevreden over ben.

Weliswaar is het kantoor niet heel groot, maar wel internationaal. Dat is voor mij een goede combinatie van kleinschaligheid maar wel verder kijken dan de grens. Ook de samenwerking met civilisten vind ik een goed voorbeeld van verder kijken dan je eigen vakgebied. Tijdens mijn studie heb ik een aantal debattoernooien in het buitenland gedaan. Hierdoor ben ik in contact gekomen met veel leuke mensen die ik anders nooit zou hebben ontmoet.

Ik hoop mijn motivatie en CV verder toe te lichten in een gesprek.

Met vriendelijke groeten,

XXX
Met citaat reageren