Los bericht bekijken
  #1  
Oud 19 februari 2007, 22:37
sunshine14 sunshine14 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2007
Berichten: 6
sunshine14 is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief medewerkster customer service (front office)

Ik wil commentaar op de inhoud. De funktie eisen zijn:

Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor alle communicatie van en naar de klanten;
• Verantwoordelijk voor het beantwoorden van vragen en klachten van klanten;
• Verantwoordelijk voor een tijdige en correcte verwerking van verkooporders van de klanten;
• Verantwoordelijk voor de verwerking van forecasts en planningen van klanten;
• Controle op inkoop en logistiek om goede en juiste levering aan de klanten te kunnen waarborgen.

Vereisten en vaardigheden:
• Minimaal MBO werk & denkniveau met relevante werkervaring;
• Een zeer servicegerichte en ondernemende instelling;
• Goede communicatieve vaardigheden;
• Goede kennis van de Engelse taal in woord en geschrift;
• Accuraat; gestructureerde manier van werken;
• Teamspeler.
================================================== =====

Mijn brief:

Beste heer/mevrouw,

Als consument heb ik goede ervaringen met bepaalde producten van Bedrijf X. Zo is product Y regelmatig mijn reisgenoot in de trein en op mijn werkplaats. Als medewerkster customer services zou ik een goede rol kunnen vervullen in het voorzien van de gewenste producten bij onze klanten.

Wat mij in de functie van medewerkerster customer services in het bijzonder aanspreekt is de combinatie van veel klantcontact en de administratieve ondersteuning van het logistieke inkooptraject. In mijn vorige functies heb ik veel brede ervaring opgedaan in onder andere informatieverstrekking en klachtenafhandeling. Ik beleef er plezier in om klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Verder ben ik in staat om accuraat en gestructureerd te werken. Deze vaardigheden heb ik mezelf eigen gemaakt gedurende mijn loopbaan.

Behalve mijn persoonlijke ervaringen, maken de produkt-marktcombinaties en het internationale karakter dat ik bij uw bedrijf wil werken.

Ik kan zowel in een team als zelfstandig goed werken. Ik ben enthousiast en vind het leuk om nieuwe dingen te leren.

Met interesse zie ik een kennismakingsgesprek tegemoet.
Met citaat reageren