Los bericht bekijken
  #2  
Oud 24 augustus 2006, 23:05
Mileena Mileena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2006
Berichten: 8
Mileena is on a distinguished road
Standaard Re: Graag reactie op Sollicitatiebrief parttime adm. medewerker

Tja, een paar punten die me opvallen alvast.

Ik zou de eerste alinea laten eindigen bij de zin ik zal u vertellen waarom en niet nog eens die zin erachter van dat je een jonge moeder bent.

En ik zou niet in de brief vertellen dat ik een jonge moeder ben, tenzij het relevant is voor die baan, als ze bijv. alleen jonge moeders aannemen.

Dat je man vrachtauto rijdt is ook irrelevant, het beroep van je man is niet erg boeiend voor iemand die jou wil aannemen. Natuurlijk wel vertellen dat jullie een transportbedrijf hebben, maar wat je man precies doet, zou ik eruit laten. Alleen in het onwaarschijnlijke geval dat in de vacaturetekst staat dat ze willen weten wat je man doet voor de kost, dan kun je het wel vermelden.

En ook bij `Betreft´, helemaal bovenaan de brief zou ik administratief medewerkster niet afkorten tot adm. medew. en ik zou niet de toevoeging m-v erachter zetten.

De indeling van je brief bovenaan klopt volgens mij ook niet, datum en plaats staan niet op de goede plek in je brief, waarschijnlijk kun je hier ergens op de website meer lezen over een goede indeling van je brief. Hier een voorbeeldbrief van deze website
http://www.carrieretijger.nl/carrier...voorbeeldbrief

En ik zou o.a. voluit schrijven in de brief, niet afkorten.
Met citaat reageren