Los bericht bekijken
  #3  
Oud 7 maart 2007, 12:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoe verkoop ik mezelf beter?! - Sollicitatie Administratief Medewerker

Kwam hier toevallig terecht. Even korte reactie. Net als degene die voor mij reageerde denk ik dat je voldoende kwaliteiten hebt en dat je bovendien gemotiveerd bent. Denk ook dat je het wat positiever moet formuleren. Zo zeg je bijvoorbeeld dat je een achtergrond hebt in het toerisme, maar dat je ontdekte dat je weinig affiniteit hebt met die sector. Je kan volgens mij beter zeggen dat je ontdekte dat je m.n. de daarmee gepaard gaande administratieve werkzaamheden erg leuk vond. Dat klinkt een stuk positiever. Vervolgens geef je aan dat je daarom die stap naar die baan bij studentenadminstratie hebt gemaakt, maar dat dat toch niet helemaal is wat jij je ervan voorstelde, omdat je minder aan jouw adminstratieve werkzaamheden toekomt dan je zou willen. Ik zou niet teveel uitweiden over de redenen. In ieder geval die redenen wat minder negatief formuleren. Het lijkt er nu beetje op dat je helemaal niet wil worden gestoord, verandering schuwt, en dat die doorgroei mogelijkheid een beetje veel van het goede is. Terwijl veel werkgevers graag willen dat je flexibel en ambitieus bent. Ik zou me vervolgens richten op jouw adminstratieve kwaliteiten, het feit dat je erg gemotiveerd bent op dat gebied. Dat je misschien niet over alle vakkennis beschikt, maar dat je ervan overtuigd bent dat je die je snel eigen zal maken. (heb je in het verleden natuurlijk ook al gedaan)

Succes
Met citaat reageren