Los bericht bekijken
  #1  
Oud 23 december 2014, 21:10
GeertJP GeertJP is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 december 2014
Berichten: 1
GeertJP is on a distinguished road
Question 3 maanden uit dienst, maar niet de afspraak

Hallo allemaal,

Na 2 jaar en een paar maanden gedetacheerd te zijn geweest vanuit een kennis en adviesbedrijf (waar ik een vast contract had) heb ik besloten te reageren op een vacature van mijn detacheringsplek. Het ging om een tijdelijke aanstelling voor de duur van 3 jaar middels een payrollconstructie.

Tijdens de gehele sollicitatieprocedure is geen woord gesproken over het feit dat ik eerst 3 maanden uit dienst zou moeten voor ik aan de slag zou kunnen. De afgelopen 3 weken heb ik verschillende maal gevraagd om een arbeidsovereenkomst, echter nog steeds niet getekend. Wel heb ik mondeling afspraken gemaakt dat ik vanaf 1 januari zou beginnen voor mijn nieuwe werkgever. Dit is ook in diverse mails bevestigd.

Nu, in mijn kerstvakantie, krijg ik een telefoontje dat ik pas vanaf 1 april aan de slag kan omdat ik 3 maanden uit dienst moet zijn geweest. Dit hadden ze eerder nog niet beseft, maar is gebleken tijdens het opstellen van het contract door de payroller.

Wat zijn mijn rechten? Ik eis nu een vast contract, maar dat wil mijn werkgever niet bieden..
Met citaat reageren