Los bericht bekijken
  #25  
Oud 23 september 2006, 00:14
Darluz Darluz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Berichten: 40
Darluz is on a distinguished road
Standaard aardbeien plukken

Dag allemaal,

Vandaag pluk ik de aardbei.

Naar aanleiding van mijn netwerkgesprek met Mabel van den Dungen heb ik afgelopen week mijn vervolgplannen aan haar teruggekoppeld.

Ik heb besloten mezelf een periode van 3 maanden te geven om het hart van mijn schrijven te onderzoeken en met verkregen adviezen aan de slag te gaan. Te denken aan een weblog voor mijn schriftelijke identiteit, het lezen van literatuur, het verdiepen in de verschillende tijdschriften en schrijfgenres, het bezoeken van andere schrijfwerelden, wie weet zelfs geschreven werk insturen, vacatures in de gaten houden, ervaring opdoen. Aan de slag met een stappenplan.
Maar bovenal in gesprek blijven met mensen die mij dichter brengen bij die schrijfwereld waar ik thuis kom.

Ik heb Mabel voorgesteld uiterlijk 15 december op haar (zeer) gulle stageaanbod terug te komen. Haar reactie was hartverwarmend. Ze vond het fantastisch om te horen. Ze wist niet wat de situatie qua stagiaires was rond december,
maar ze zou zeker haar best voor me doen als ik tegen die tijd nog altijd interesse heb. Het was een warm en opgewekt briesje. Van iemand die oprecht meeleeft en meedoet. Een fijne aanmoediging van doe-je-best en zet-hem-op waaraan ik me kan warmen. Het waren aardbeien die ik hieruit geplukt heb.

Van die grote blozende jongens met vrolijk groen piekende kuif en grinnikende pitjes aan de buitenkant die in je mond tussen het sap door knisperen. Aardbeien die zich volzuigen met de zon die warm aanmoedigt en dan als gekken gaan glimmen.

Fijne aanmoediging van mensen op mijn pad die weten waar ze het over hebben is een welkom kado. Vooral als je zelf aan het begin staat. Dan glim ik.

Darluz

Tip:
sandwich aardbei-kwark-chocolade (op wit brood)
net een gebakje
glimt en bloost ook
Met citaat reageren