Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 oktober 2012, 16:34
Kiek Kiek is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 16
Kiek is on a distinguished road
Standaard 1e sollicitatiebrief. Feedback is zeer welkom!

functieomschrijving en eisen:

Als Administratief Medewerker Project Bureau ben je samen met je directe collega’s o.a. verantwoordelijk voor de verwerking van offertes, orderbevestigingen en facturen. Je houdt je bezig met de bemiddeling van betaalachterstanden van opdrachtgevers en de communicatie hierover naar leveranciers en de projectmanagers van de afdeling. Je draagt tevens zorg voor de juiste opstelling en verwerking van bestellingen met betrekking tot projecten. Daarbij ben je verantwoordelijk voor de archivering van de documentenstroom van diverse projecten en de inkomende en uitgaande post voor het Project Bureau. Naast de projectadministratie verwerk je de uren registratie van de medewerkers en ben je betrokken bij de uitvoering van de maandelijkse facturatie aan onze opdrachtgevers, hierin werk je nauw samen met onze Financial Controller

Je hebt een afgeronde administratieve of secretariële opleiding op minimaal mbo niveau;
- Je hebt ongeveer 2 tot 4 jaar relevante werkervaring binnen de zakelijke dienstverlening;
- Je hebt een goede kennis van administratieve processen;
- Je kunt accuraat werken en steekt graag de handen uit de mouwen;
- Je kunt je flexibel opstellen en hebt een klant -en servicegerichte instelling;
- Je communiceert makkelijk en bent een echte team player;
- Je hebt een goede beheersing van het gehele MS Office pakket, met name Excel;
- Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal in woord en geschrift.


Mijn Brief:

XXXXX
XXXX
1012EA Amsterdam

XXXX
XXXXXXX
XXXX
XXXXX


Amsterdam, 17 oktober 2012


Betreft: vacature administratief medewerker project bureau


Geachte heer XXXXXX,

Door de internationale setting en de doorgroeimogelijkheden lijkt het mij geweldig om voor XXXX te werken. Naar aanleiding van die kenmerken heb ik gekeken op werkenbijxxxxxxxxx.nl en zo stuitte ik op de vacature van administratief medewerker project bureau. Een functie die perfect aansluit op mijn kwaliteiten en die ik vol enthousiasme zou willen invullen. Middels deze brief wil ik u van mijn geschiktheid overtuigen.

Tijdens mijn werk als financieel administratief medewerker bij XXXXXXXX heb ik veel ervaring opgedaan met het zelfstandig uitvoeren van administratieve handelingen. Zoals u in mijn CV kan lezen was ik onder andere (mede-) verantwoordelijk voor het crediteuren- en debiteurenbeheer. Door die taken ben ik bedreven geraakt in het onderhandelen over betaaldata en betalingsregelingen. In samenwerking met de Financial Controller zorgde ik voor de facturatie en de controle van verschillende afdelingen op het juist uitvoeren van administratieve processen. Om die taken goed uit te voeren was het van groot belang om accuraat te werken en duidelijk te communiceren.
Voor het werken op de financiële afdeling van XXXXXX was het noodzakelijk om goede kennis te hebben van het gehele office pakket maar voornamelijk Excel. Na 6 jaar werk ervaring heeft Excel vrijwel geen geheimen meer voor mij.
Door mijn tweetalige opvoeding beheers ik zowel de Nederlandse als Engelse taal uitstekend in woord en geschrift, een kwaliteit die in het verleden al vaak van pas is gekomen en ook aansluit bij uw functie eisen.

Mijn ex collega’s waardeerden mijn open communicatie en flexibele houding, ik ben een echte teamplayer die graag het projectbureau komt versterken!

Graag word ik uitgenodigd voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme en geschiktheid voor deze functie binnen XXXXXXX verder kan toelichten.

Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXXXXX
Met citaat reageren