Los bericht bekijken
  #2  
Oud 11 december 2013, 12:27
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Enkele goede punten:
- de brief is aan de juiste persoon gericht
- je verwijst naar een telefoongesprek met iemand van het bedrijf
- uit je tweede alinea blijkt ook werkelijk je motivatie
- zakelijke, maar geen te droge schrijfstijl

En dan nu de verbeterpunten:
- je opener trekt niet echt de aandacht, je komt over als iemand die maar op de zoveelste vacature reageert
- verwijs niet direct naar je CV, in de regel hebben ze dat gelezen nog vóór ze je brief zelf lezen; vestig liever direct de aandacht op relevante en recente opleidingen
- in je twee alinea: "hieruit blijkt", formuleer wat actiever, waarom je die opleiding gevolgd hebt bv.: "uit interesse voor ... heb ik die opleiding gevolgd"
- je motivatie is gespreid over 2 alinea's (wat natuurlijk mag), mag ik vind geen argumenten waarom je de geschikte kandidaat bent die men zoekt; normaal moet een sollicitatiebrief zijn opgebouwd uit "opening - motivatie - argumentatie - afsluiting", dat derde vind ik in je brief eigenlijk niet terug, pas ook op met referenties opgeven: is die persoon daarmee akkoord en kun je dat niet beter in je cv zetten en in je brief liever de aandacht op iets anders vestigen?
- aan het einde van je brief verwijs je niet naar je cv, de laatste zin kun je beter weglaten, je komt nl. te opdringerig over
Met citaat reageren