Los bericht bekijken
  #3  
Oud 11 december 2013, 12:54
my_style my_style is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2011
Berichten: 14
my_style is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar my_style
Standaard

Citaat 1 : ''Zoals uit mijn CV blijkt, heb ik veel verschillende technische opleidingen gevolgd.'

Ik zou deze zin niet gebruiken als openingszin. Het lijkt alsof je vanuit gaat dat de lezer je cv al gelezen heb en daarna pas je sollicitatiebrief. Probeer in het begin van je brief niet naar je cv te verwijzen, want dit leidt de aandacht af van je sollicitatiebrief. Wel zou ik in de tweede alinea in het kort benoemen welke technische opleidingen je gedaan heb, zodat de lezer de indruk krijgt wie je bent en wat je doet.

Citaat 2 : ''Daarnaast heb ik ook aan de fontyshogeschool een lerarenopleiding gevolgd waar ik mijn didactische kennis heb opgedaan. Hieruit blijkt dat ik nieuwsgierig ben naar informatie in alles wat met techniek te maken heeft en het leuk vind om mijn opgedane kennis door te geven''.

Deze bovenstaande zinnen snap ik niet. Wat heeft de lerarenopleiding en didactische kennis te maken met techniek??

Citaat 3 : '' Ik geloof dan ook dat mijn verschillende opleidingen, werkervaring en persoonlijke eigenschappen mij de capaciteiten geven waar u naar op zoek bent.''

Ik kan niet in je brief lezen wat je werkervaring is. Het kan zijn dat dit al in je cv staat, maar ik zou het wel in je brief vermelden en uitleggen wat je werkervaring kan betekenen voor de functie onderwijs-/onderzoeksassistent.

Het viel me op dat je het woord 'ook' te veel gebruikt in je brief, vooral in het tweede alinea. Probeer het woord 'ook' zoveel mogelijk te vermijden.

Het gevoel dat ik van deze brief krijg is dat je iets in je hoofd heb wat je wilde zeggen, maar dat dit niet je brief te lezen is. Kijk eens goed naar bovenstaande citaat 2.
Met citaat reageren