Los bericht bekijken
  #8  
Oud 2 september 2008, 13:28
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie MTV

Laat je via een recruitmentbureau bemiddelen, zij schrijven een begeleidende motivatie gericht op de vacature en het bedrijf.
Ik heb zelf bij MTV gesolliciteerd en ben wel op gesprek geweest, maar maakte de fout om het gesprek veel te sociaal te voeren en niet de diepte in te gaan om te laten zien dat ik het op een hoger level zou kunnen tillen. Nu werk ik zelf nota bene in de recruitment, dus zou ik moeten weten hoe je je moet gedragen in zo'n gesprek.
Maar het is altijd makkelijker iemand anders voor te stellen/ verkopen dan jezelf.

Mijn motivatiebrief MTV:
Na een aantal jaar bij een uitzendbureau gewerkt te hebben, ben ik vorige maand gestart als Consultant bij een recruitmentbureau. Helaas vind ik in mijn huidige functie niet de uitdaging die ik nodig heb om dagelijks met veel plezier naar mijn werk te gaan en met een goed gevoel thuis te komen. Ik zoek onder andere meer afwisseling in mijn werkzaamheden, het liefst bij een bedrijf met een creatieve insteek. Jullie openstaande functie van Recruiter-Coordinator spreekt mij daarom ook zo aan!

Ik ben goed in “het hoog houden van de ballen in de lucht” en het hands-on bezig zijn. Ik werk erg zelfstandig maar ben daarnaast wel een echte teamplayer. Verder heb ik een nodige portie mensenkennis waardoor ik in staat ben om op verschillende niveaus te communiceren. Ik heb bij mijn vorige werkgever geleerd om mijn commerciële inzicht effectief te gebruiken, waardoor ik snel commerciële mogelijkheden zie en ze weet te behalen. Ik presteer het beste in een dynamische omgeving, ben super enthousiast en weet als geen ander moeilijke projecten tot een goed einde te brengen.

Ik hoor graag of u mij wilt uitnodigen voor een persoonlijk gesprek, ik zou eventueel aanstaande vrijdag al op gesprek kunnen komen.
--------------------------------------------------------------------------


Ik begrijp heel goed dat als je nog geen werkervaring hebt het een stuk moeilijker is. Toch denk ik dat je jezelf goed kunt presenteren door middel van een stukje inleven in het bedrijf en de functie. En zeker niet te sociaal! Liever iets te stijf dan te sociaal, en maak voor ieder bedrijf een andere brief. Haal dingen naar voren uit eventuele bijbaantjes, je plaats in je vriendengroep. Ben jij bijvoorbeeld degene die altijd alles regelt, of ben je liever iemand die in zijn eentje hele avonden achter de computer zit ideeën uit te werken, etc.

Heel veel succes!

Mvg Diana

Ps mocht je er niet uitkomen, kun je je altijd nog bij mij inschrijven.. ;-)
Met citaat reageren