Los bericht bekijken
  #2  
Oud 23 oktober 2006, 23:07
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: International business & languages: wat is de kans om aan een baan te komen?

Hoi,

Ik heb de studie international business & languages gedaan. Ik moet je zeggen dat het vinden van een baan niet heel erg moeilijk is geweest voor mij. Ik ben in februari 2003 afgestudeerd, en heb mijn 1e baan in april 2003 gevonden.

Ik moet je zeggen dat de studie goed op de wensen van de arbeidsmarkt aansloot (op het moment dat ik afgestudeerd was), maar dat je er wel echt zelf wat van moet willen maken. Je wordt breed opgeleid, en je bent ook breed inzetbaar, waarna je je op de arbeidsmarkt verder moet ontwikkelen. Ik heb veel baat gehad van mijn talen, waarmee je een voorsprong hebt in veel functies bij internationaal georiënteerde bedrijven: net even een stapje meer kennis om die goede brief op te stellen, om een goede pakkende tekst voor een website te schrijven, noem maar op.

Verder sluit ik me ook geheel aan bij de tekst die op dit forum staat. Overigens is het voor veel studenten best lastig, want omdat je breed wordt opgeleid, lijkt het alsof je niks echt goed kunt, en alsof je nergens voor in aanmerking komt. Je kunt ook zoveel gaan doen, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Gewoon de stoute schoenen aantrekken, en ergens aan beginnen: je hebt je hbo-niveau, en nu is het zaak jezelf verder te ontwikkelen!

Groetjes
Met citaat reageren