Los bericht bekijken
  #3  
Oud 5 april 2013, 14:05
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 8 augustus 2005
Berichten: 74
forumbeheerder heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caylia Bekijk bericht
Ben er bijna halfuur mee bezig geweest! Druk ik op nieuwe discussie versturen staat er dat ik niet ingelogd ben maar dat was ik dus wel en ik mijn hele tekst dus weg!
Heel vervelend dat je zoveel typewerk bent kwijtgeraakt Onze excuses voor het ongemak.

Dat gezegd hebbende, is het wel normaal dat je na enige tijd wordt uitgelogd uit een website. Dat gebeurt bijvoorbeeld bij internetbankieren bij de meeste banken ook. Dat heeft een veiligheidsreden: als je ergens inlogt (zeg in een internetcafé) en je loopt van de computer, dan is het niet de bedoeling dat anderen in diezelfde browser nog lange tijd met jouw inlog kunnen werken.

Maar nu is Carričretijger niet erg veiligheidsgevoelig, dus we hebben eens naar die instelling gekeken. Je inlog was 1800 seconden geldig, dus het kan goed kloppen dat je na ruim een half uur typen niet meer was ingelogd. We hebben de betreffende instelling naar aanleiding van deze klacht verhoogd naar 3600 seconden (een uur), zodat de kans kleiner is dat dit probleem zich nog voordoet.

Maar bij het intypen van grote lappen tekst, is het altijd verstandig dat in een tekstverwerker te doen en niet online (met uitzondering van iets geavanceerds als Google Docs, dat tijdens het typen regelmatig je wijzigingen opslaat).

Een neveneffect van de gewijzigde instelling is dat ingelogde leden langer blijven staan onder "Actieve gebruikers op dit moment" op de homepage van het forum, zodat het aantal actieve gebruikers daar hoger zal lijken.