Discussie: Waarde NCOI diploma
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 28 mei 2015, 13:27
Daniel84 Daniel84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 mei 2015
Berichten: 1
Daniel84 is on a distinguished road
Standaard Waarde NCOI diploma

Beste carrieretijgers;

Korte introductie, man van 31, afgeronde mbo4 opleiding in de logistiek, werk nu 10 jaar voor verschillende bedrijven. Heb het idee dat ik vast zit in het keurslijf van een vaste baan hebben en aan iets anders toe ben. Vorig jaar ben ik samen met het team waar ik in werk naar een lean six sigma introductiedag geweest, dit was een openvaring voor ieder van ons. Praktijkoefeningen uitvoeren zoals we dachten hoe het moest, hierop lean denkwijze loslaten en uiteindelijk zien dat er zoveel efficienter gewerkt kan worden. Nu is deze dag absoluut niet te vergelijken met een green/orangebelt traject, maar ik ben er enthousiast over! Daarna betrokken geraakt bij een verbetertraject binnen een proces op onze afdeling, gemengde resultaten, maar al in al een verbetering gehaald!

Nu weet ik het; ik wil project- verbetermanager worden! Ik heb mijn oog laten vallen op een opleiding Technische Bedrijfskunde met daarin een module black belt LSS. Helaas bied mijn werkgever mij weinig ruimte in vrij krijgen voor naar een "normale" hogeschool te gaan en ben ik genoodzaakt om te kiezen voor een instituut als NCOI; ik kan wel gewoon naar de contacturen van het NCOI want dit valt prima in mijn arbeidsuren.

Hoe liggen de normale bachelors van het NCOI binnen het bedrijfsleven tegenover die van de traditionele hogescholen? Word een NCOI diploma net zo serieus genomen als elk ander bachelor? Dit is het enige waar ik een beetje over in zit, ik wil niet 3 jaar studeren voor een papiertje wat daarna geen waarde meer heeft.
Met citaat reageren