Discussie: Waarde NCOI diploma
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 28 mei 2015, 13:50
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Hoe liggen de normale bachelors van het NCOI binnen het bedrijfsleven tegenover die van de traditionele hogescholen? Word een NCOI diploma net zo serieus genomen als elk ander bachelor? Dit is het enige waar ik een beetje over in zit, ik wil niet 3 jaar studeren voor een papiertje wat daarna geen waarde meer heeft.
Het is heel goed van je dat je je eerst goed oriënteert en informeert. Als je het belangrijk vindt dat je aan het einde van de rit een diploma behaalt dat (internationale) waarde heeft, dan moet je even nakijken of de opleiding geaccrediteerd is door de NVAO. Je weet dan dat de opleiding kwaliteit biedt en je na je afstuderen een erkend diploma krijgt.
Ik heb dit even voor je gedaan en ik zie dat de opleiding inderdaad een accreditatie heeft. Je krijgt dus een diploma dat gelijkwaardig is aan dat van een reguliere hogeschool. Hoe werkgevers in het algemeen het diploma beoordelen varieert. De ene werkgever kiest liever voor een afgestudeerde van een reguliere hogeschool, de ander maakt het niets uit en kijkt vooral naar ervaring, kennis en kunde.
Je hebt het overigens over drie jaar studie, maar uit verhalen van mensen die er een studie hebben gedaan, hoor ik vaak dat ze er minstens een half jaar langer over gedaan hebben.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren