Los bericht bekijken
  #4  
Oud 31 juli 2009, 14:29
Smoelie Smoelie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2009
Berichten: 5
Smoelie is on a distinguished road
Standaard Re: Zelfstudie hbo-cursus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urnfiller Bekijk bericht
- Waarom wil je geen voltijd/deeltijdopleiding volgen aan een reguliere hogeschool?
- Heb je een relevante baan? Zonder baan of stageadres zal je nooit een hbo-opleiding kunnen halen.
- Wat denk je met de opleiding te bereiken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wieteke Bekijk bericht
Ik heb zelf via afstandsonderwijs gestudeerd en een diploma behaald. zonder opleidingsinstituut kun je geen HBO diploma halen. Je moet een aantal verplichte studiedagen volgen en inderdaad ook stage lopen. Hoewel je tijdens zo'n studie heel veel zelf doet is af en toe feedback van een docent wel erg prettig. studeren via afstandsonderwijs is goed te doen, je haalt een volwaardig HBO diploma. Tijdens de studie heb je steun van je docenten en ook van je medecursisten ( via internet).
Waarom zou je het zonder school willen doen?


Hallo Urnfiller en Wieteke,

Bedankt voor jullie antwoorden, en meteen mijn excuses voor de late reactie, maar dat is dan ook meteen de rede dat ik geen vol/deeltijd opleiding via een 'reguliere' hogeschool wil doen: IK BEN NOOIT THUIS!

Ik ben momenteel nog werkzaam als internationaal vrachtwagenchauffeur.
Mijn werkweken lopen dan ook van maandagmorgen tot vrijdag avond of zaterdagmorgen/middag.
Ik heb dan ook nooit tijd om aan 'verplichtingen' te voldoen, de ene week is het rustig bij ons en kan ik zo 3 hoofdstukken verder werken, en het volgende moment is het weken aan een stuk druk en heb ik er echt geen tijd voor.

Voor het traject van Logistiek Management hoef je geen verplichte studiedagen te volgen.
Een relevante baan ben ik momenteel naar op zoek, en het volgen van deze studie en vooral het schrijven van de scriptie wil ik daarbij inzetten als 'reclamemiddel' voor mezelf, het lijkt mij immers dat bedrijven er wel in zijn geďnteresseerd als iemand iets wil verbeteren binnen de organisatie, vooral als hij/zij dat in zijn/haar eigen tijd wil doen.

Wat ik dan ook met het diploma wil bereiken is dat ik stapsgewijs hogerop kan komen in de logistiek, en in de toekomst nog ooit een eigen bedrijf in deze branche kan beginnen.

Nog even om vooroordelen over mijn opleidingsniveau te voorkomen: vrachtwagenchauffeur worden was altijd mijn droom die ik heb waargemaakt, niet mijn maximale studieniveau.
Ik heb voor ik ging werken met niet al teveel moeite de opleiding Manager Opslag en Vervoer (MBO niveau 4) doorlopen.
Met citaat reageren