Los bericht bekijken
  #2  
Oud 11 maart 2011, 00:31
Liss Liss is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2011
Berichten: 9
Liss is on a distinguished road
Standaard

Hoi Siri!

Heb eventjes je brief gelezen en vind dat ie er opzicht wel goed uitziet. Vind vooral je openingszin leuk, die van mij is echt crap! Wel heb ik nog wat aandachtspuntjes. Heb zelf ook nog nooit gesolliciteerd dus ben bepaald niet deskundig maar hoop dat je er toch wat aan hebt.

Zoals je ook onder het kopje carriere -> sollociteren -> eigenschappen en vaardigheden kunt lezen is het heel belangrijk om in je sollicitatie brief duidelijk te motiveren waarom bepaalde competenties waar in een vacature naar gevraagd wordt op jou van toepassing zijn. Door dit nader toe te lichten aan de hand van concrete voorbeelden kan jij bewijzen aan je potentiele werkgever en hem daarmee overtuigen dat de baan echt bij jou past. Dus een voorbeeld geven waaruit blijkt dat jij iemand bent die bijvoorbeeld veel initiatief neemt.

Je schrijft dat je ervaring hebt opgedaan doordat je in het verleden hebt gewerkt met een autistisch jongetje. Heeft zich er misschien een situatie voorgedaan waarop jij dat jongetje op een speciale manier geholpen hebt of waaruit jij iets geleerd hebt wat relevant zou kunnen zijn voor de baan waarnaar je solliciteerd?

Ik heb zelf geen ervaring in de zorg noch met het omgaan met kinderen maar ik kan me zo voorstellen dat er zich een geval heeft voorgedaan waarin die jongen misschien een driftbui had of kwaad was of op een andere manier een soort van probleem veroorzaakte ofso en dat jij door hem op een bepaalde manier te benaderen of met hem te praten hem toch kon kalmeren of zoiets dergelijks. Het is misschien een beetje een slap voorbeeld maar ik hoop je hiermee een beetje een idee te geven waar ik op doel. Als je dit in het kort kan beschrijven en hoe deze ervaring je zou kunnen helpen in de toekomst zou je je brief gelijk een stuk persoonlijker maken.

Daarnaast vind ik persoonlijke doorgroeimogelijkheden niet echt een heel sterke motivatie om bij een bepaald bedrijf te willen werken. Het geeft nog niet echt aan dat je je verdiept hebt in de werkzaamheden van het bedrijf en dat je kennis van zaken hebt. Aanwezige doorgroeimogelijkheden is een reden die op heel veel bedrijven van toepassing is (ik vind dit zelf ook echt heel lastig hoor en nu ik erover nadenk heb ik dit in mijn eigen, nog te plaatsen, sollicitatiebrief ook niet echt voldoende gedaan maargoed gewoon even voor de volledigheid dan maar). Beter zou een reden zijn die specifiek op dat bedrijf if die instelling van toepassing is. Hanteert het bedrijf een bepaalde aanpak die jou aanspreekt of heb je bepaalde speciale affiniteit met het werken met kinderen met een eetstoornis of autisme?

Ook zou je misschien een voorbeeld kunnen noemen van een prettige samenwerking met een collega waarvan je misschien iets nuttigs geleerd hebt. Ik roep ook maar wat hoor. Denk dat jij hier zelf het beste een invulling aan kan geven.

Hoop dat je hier wat aan hebt! iig succes

groetjes,
Liss
Met citaat reageren