Los bericht bekijken
  #3  
Oud 22 mei 2006, 14:28
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Sollicitatiebrief telefonisch medewerker klantenservice.. graag reacties

Hoi Birgit,

Het begin in de eerste alinea vind ik sterk. Alleen dan staat er: "Dat zijn mijn kwaliteiten. ....." Ik zou juist dezelfde toon (verkopen, optimistisch, wervend) aanhouden met iets als: "Zoek niet verder: hier ben ik!" etc. of iets dergelijks. Laat blijken dat jij DE persoon bent die ze zoeken.

De derde alinea was eerst niet duidelijk voor me, maar het blijkt dus dat je al reisadviseur bent geweest (of nog bent?). Ik denk dat je hierin wat specifieker moet zijn, wat duidelijker.
De laatste zin in deze vind ik wel heel duidelijk, kort maar krachtig zeggen wie je bent op je werk.

Je zou afsluitend kunnen melden: Ik ben graag bereid om mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek toe te lichten.
Maar ja dat is een vrij standaard zin. Je zou misschien iets creatievers (net als de eerste alinea) kunnen opstellen als je durft? Vergeet niet dat zo iemand vaak tientallen brieven op zijn bureau krijgt en zaak is dan op te vallen en interesse te wekken. Dan heb je al de helft van de baan :-)

En vergeet niet te verwijzen naar je CV. Dus onder ondertekening:
Bijlage: persoonlijke gegevens

Owja, in de functie is telefonisch mensen te woord staan de kern. Dus eigenlijk moet je dat overal eruit laten springen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Hans
Met citaat reageren