Los bericht bekijken
  #1  
Oud 5 september 2012, 22:17
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief functioneel applicatiebeheerder

Beste forumleden,

Graag feedback op onderstaande brief. Voel je vrij om te schieten; daarom heb ik 'm geplaatst. Punten waarmee ik zelf zit bij deze brief;

* Ik vind de brief aan de lange kant (past maar net op een A4-tje.)
* Er wordt in de vacaturetekst expliciet gevraagd naar ervaring met leerlingvolgsystemen, die heb ik niet doordat ik er in professionele zin mee te maken heb gehad. Wel indirect. Betere suggesties dan de oplossing die ik in m'n brief gebruik zijn welkom.
* Correcties op taalfouten zijn ook welkom. Ik heb dyslexie dus heb er totaal geen probleem mee om over een gigantische taal- of typefout heen te lezen. Ook bij het herlezen.

Geachte heer ***,

Een vriend attendeerde mij erop dat *** een vacature voor een functioneel applicatiebeheerder heeft. Ik zoek een baan waarin ik mijn kennis van software kan inzetten in een maatschappelijk betrokken organisatie.

Aan uw vraag naar ervaring met projectmatig werken op ICT-gebied kan ik zeker voldoen. Ik heb ruime ervaring met leidinggeven aan software-ontwikkeltrajecten waarbij het beheren van applicaties – en anderen leren applicaties te beheren een belangrijk onderdeel is geweest. Communicatie is hierbij een toverwoord. De juiste vragen stellen aan gebruikers en de antwoorden zo vertalen dat programmeurs ermee aan de slag kunnen bijvoorbeeld.
Kennis van softwarearchitectuur is hierbij zeker een pre. Ik heb mij hierin zodanig ontwikkelt dat ik gevraagd ben toe te treden tot het ontwerpteam. Mijn analytisch vermogen en vaardigheid om gebruikerswensen te vertalen in software hebben bijgedragen aan een zeer gebruiksvriendelijk product.

Hoe je kennis succesvol kan overdragen heb ik geleerd bij de studie docent cultureel kunstzinnige vaardigheden. Die kennis heb ik ingezet om op verschillende niveaus eindgebruikers van de software te trainen en handleidingen bij de software te schrijven. Door de combinatie van mijn werk en opleidingsachtergrond is het logisch dat ik ontwikkelingen bij leerlingvolgsystemen met bovenmatige interesse volg. Mijn interesse is ook persoonlijk; zowel mijn vriendin als schoonmoeder werken in het onderwijs. Bij de introductie van Parnasys als leerlingvolgsysteem op hun school heb ik mijn kennis van applicaties op basis van relationeledatabases enthousiast ingezet bij het ontdekken van de mogelijkheden.

In mijn visie moet een applicatie aansluiten bij de werkwijze van een organisatie, niet andersom. Tegelijkertijd kan een softwareapplicatie door datarapportages aandachtspunten binnen de organisatie aan het licht te brengen wat kan leiden tot wijzigingen in de manier van werken.

Uw organisatie biedt mij de mogelijkheid om mijn kennis van ICT in te zetten in een maatschappelijk betrokken organisatie die mensen helpt zichzelf te ontwikkelen. Dit spreekt mij erg aan. In een persoonlijk gesprek vertel ik u graag meer over mezelf en waarom ik denk de juiste kandidaat te zijn voor de functie.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren