Los bericht bekijken
  #6  
Oud 18 januari 2007, 00:21
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Van administratief medewerkster naar keukenassistent

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patr1c1a Bekijk bericht
Dit staat er als functie beschreven:

Als keukenassistent assisteer je in de keuken en houd je de ruimten en de bijbehorende apparatuur schoon. Ook de totale afwas van servies en keukenmaterialen behoort tot de taken.
Als Logistiek assistent portioneer je maaltijden, je verpakt deze en zet ze klaar voor transport. Tevens verricht je schoonmaakwerkzaamheden. Er wordt gewerkt in een gekoelde ruimte.

Dit zijn de functie-eisen:
•Kennis van keukenhygiëne en maaltijdbereiding ;
•Bij voorkeur ervaring in de grootkeuken;
•Een klantgerichte instelling;
•Flexibel inzetbaar;
•Affiniteit met de zorg.

Het is in een productiekeuken, voor voornamelijk verzorgingstehuizen enzo.
Hoi Patricia,

Hier wat opmerkingen:

Uw advertentie op ........ is voor mij een aanleiding om te solliciteren naar de functie van keukenassistent en/of logistiek assistent. Dit klinkt een beetje gek, deze zinsbouw. Mijn advies is, hou het wat meer standaard: Graag solliciteer ik naar de functie van keukenassistent en of logistiek assistent, naar aanleiding van uw advertentie op... van ...(evt. datum) jl.

Na ruim 2 ½ jaar als administratief medewerkster te hebben gewerkt, ben ik nu op zoek naar iets anders. Eventueel kun je zeggen "een nieuwe uitdaging". Doordat ik tevens al 2 jaar een als oproepkracht in de horeca werk, heb ik ervaring in de keuken van het eenvoudig friet bakken tot het maken van buffetten voor 400 man. Ik zou niet zeggen "doordat". Beter is: Ik werk al twee jaar met plezier (tip om toe te voegen) als oproepkracht in de horeca. Ik heb in deze functie ervaring opgedaan in de keuken op het gebied van eenvoudig friet bakken tot het maken van bufetten voor 400 man. Probeer nu ook terug te grijpen naar de vacature: zoiets als: Ik heb hier veel geleerd over keukenhygiëne en maaltijdbereiding.Als dit tenminste waar is natuurlijk. Heb je dan ook in een grootkeuken gewerkt? zo ja, noem dit ook (bijv: Ik heb daarbij o.a. in een grootkeuken gewerkt, en tijdens mijn werkervaring veel geleerd over keukenhygiëne en maaltijdbereiding.

Zelfstandig en teamplayer, nauwkeurig, hygiënisch en flexibel zijn de woorden die op mij van toepassing zijn. Probeer hiervoor iets meer woorden te gebruiken: Ik kan zowel goed zelfstandig werken als in teamverband. Ik ben nauwkeurig ingesteld, werk hygiënisch en ben flexibel. Mooi zou zijn als je nu iets meer verteld over je sterke punten: waarom ben jij flexibel bijvoorbeeld? Kun je een kort voorbeeld noemen over 1 van je competenties>
Ik vind het altijd erg leuk om met eten bezig te zijn, en werk graag met mijn handen, daarom zou ik graag bij uw bedrijf in een van de keukens willen komen werken. Oke, duidelijk is dat dit de redenen zijn waarom je het werk zou willen doen. De zinsbouw is niet helemaal super. Begin met een zin die de voorgaande alinea koppelt aan deze, waarin je zegt dat je verwacht de functie goed te kunnen uitoefenen (Gebaseerd op mijn eerdergenoemde ervaring en competenties, beschouw ik mijzelf als een geschikte kandidaat voor de functie. (bijvoorbeeld, of in andere bewoordingen). Dan begin je jouw zin, waarin je de zin opent dat je ( "zoals u begrijpt") graag bij het bedrijf zou willen werken, omdat... etc.

Dan volgt je afsluiting: dat je hoopt uitgenodigd te worden voor een persoonlijk gesprek om je motivatie toe te lichten. Kijk eens in een van de brieven op dit forum, en pik daar een zin uit die bij jou past.

Met vriendelijke groet,

...


Nou, dat was het wel! Hopelijk heb je hier wat aan. Het zou goed zijn als je nog wat meer kunt vertellen over jezelf, en waarom je geïnteresseerd bent. Misschien spreekt je de zorg ook aan? Vertel wie jij bent, en vooral: waarom je het zo graag zou willen doen. Nu heb je al zeker een eerste aanzet voor een brief, maar misschien kun je nog wel wat meer vertellen, en probeer hierin niet te terughoudend te zijn. Wij kunnen je dan wel verder helpen met de zinsbouw!

Groetjes
Met citaat reageren