Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 juli 2008, 17:03
Amber9 Amber9 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 24
Amber9 is on a distinguished road
Standaard van mijn passie mijn werk maken, een reëel plan?

Mijn loopbaan is iets dat mij op dit moment dagelijks bezighoudt (hoewel het meer voelt als achtervolgen ). Iedereen vraagt ernaar en zelf zou ik ook graag willen weten waar ik sta.
Ik heb na een aantal maanden van twijfel besloten mijn huidige baan op te zeggen, ondanks dat ik nog geen andere baan had, of ook maar een idee had van wat ik wilde. Mijn laatste week op het werk zit er inmiddels alweer bijna op en nu begint het toch wel echt te knagen, want wat nu?
Tot vorige week meende ik te weten wat ik wilde, maar na allemaal negatieve adviezen uit mijn omgeving slaat de twijfel weer toe.
Een korte uiteenzetting van mijn loopbaan en ideeën tot nu toe. Ik heb gezondheidswetenschappen gestudeerd en ben vorig jaar augustus afgestudeerd voor mijn master. Zowel tijdens mijn bachelor als master heb ik gekozen voor een combi van Arbeid & Gezondheid en Geestelijke Gezondheidskunde (een erg interessante combi al zeg ik het zelf). Ik ben daarna begonnen aan een promotietraject, op een onderwerp dat me bij nader inzien totaal niet lag. Ik heb tijdens mijn werk wel een aantal dingen over mezelf geleerd. Ik heb duidelijk behoefte aan concrete korte termijn doelen en eigenlijk is 40 uur per week binnen zitten achter een computer niet echt mijn ding. Als ik alles zou kunnen doen wat ik zou willen, dan zou ik de hele dag bezig zijn met dingen rondom paarden. Niet alleen het rijden en verzorgen van paarden, maar ook allerlei organisatorische dingen erom heen. Gewoon alles wat ermee te maken heeft. Ook dingen als coaching of psychotherapie m.b.v. paarden zijn dingen die mij erg interesseren.
Je zou zeggen, ga gewoon met mensen praten die in ‘deze wereld’ werkzaam zijn, kijken of er mogelijkheden zijn. Inderdaad geen slecht plan, maar ik wil graag voor mezelf wat meer duidelijkheid hebben over wat ik wil, zodat ik concreter kan gaan vragen. Daarbij ben ik niet altijd even overtuigd van mijn eigen kunnen (meestal onterecht, maar toch), iets dat mij in het vinden van werk en het leggen van contacten danig afremt.
Dingen die ik sowieso belangrijk vind in mijn werk zijn: duidelijkheid, korte termijn doelen, afwisseling, contact met mensen (en/of dieren), liefst niet 40 uur in de week achter een computer zitten.
Ik heb een aantal vragen:
- Hoe kom ik van zulke abstracte kenmerken naar meer concrete opties voor werk?
- Hoe kan ik mijn passie (paarden) met mijn werk combineren?
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn onzekerheid mij niet belemmerd in het vinden van/zoeken naar werk?
Met citaat reageren