Los bericht bekijken
  #1  
Oud 30 december 2019, 17:38
Glitters Glitters is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2018
Berichten: 2
Glitters is on a distinguished road
Angry Nieuwe functieomschrijvingen

Ik werk op een secretariaat met 4 secretaresses waarvan er 1 coördinerend/het aanspreekpunt voor de organisatie is.
Omdat 'secretaresse' niet de lading dekt voor het werk dat we doen is de coördinerende secretaresse bezig met nieuwe functieomschrijvingen.
Ze heeft ons helaas niet betrokken bij de ontwikkelingen hierbij en nu heb ik ze, door er actief naar te vragen, toch ontvangen via P&O. Nu blijkt dat de functieomschrijving voor coördinerend secretaresse helemaal anders wordt. Zo hoeft zij volgens de nieuwe beschrijving enkele taken niet meer uit te voeren, en heeft taken op haar functieomschrijving staan die ze nu niet uitvoert en waarvan ik ook verwacht dat ze deze niet gaat uitvoeren. (Omdat deze taken nu actief bij mij en een collega liggen en ze er minder vanaf weet). Ook is de omschrijving nu erg top-down, terwijl ze voorheen altijd echt in het team zat. Er lijkt dus nu echt een managementlaag tussen te komen die er voorheen niet zat. Ook zijn dezelfde taken in haar functieomschrijving mooier verwoord dan in de omschrijving van de 'gewone' secretaresse. Omdat de omschrijvingen officieel worden gewogen wil ik uiteraard dat de omschrijvingen volledig zijn en recht doen aan de situatie.
Je snapt; ik ben bang dat ze de situatie heeft uitgebuit om haar eigen salaris flink op te krikken.
Kunnen ze zomaar een functie uitbreiden met taken en deze ook indelen in een hoger opleidingsniveau dan voorheen? Of heeft de OR hier ook adviesrecht op?
Met citaat reageren