Los bericht bekijken
  #1  
Oud 15 juli 2009, 22:36
littlemuiz littlemuiz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 juli 2009
Berichten: 1
littlemuiz is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief oproepkracht verzorgende

Adres

plaats, datum en jaar.

Betreft:

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw advertentie op xxx wil ik graag solliciteren naar de functie oproepkracht als verzorgende in uw instelling de xxxx.

Mijn motivatie om te solliciteren is omdat het mij enorm aanspreekt in het verzorgen, begeleiden en het omgaan met ouderen in een zorg/verpleegcentrum. En wil dan ook graag mijn beroep uitoefenen binnen de gezondheidszorg.

In juni 2009 heb ik mijn opleiding tot verzorgende IG op het xxx met succes afgerond. Tijdens de duur van mijn studie heb ik vele ervaringen opgedaan zowel theorie als praktijk, het gaat dan om de omgang van verschillende doelgroepen, stimuleren om de zelfstandigheid te behouden, de zorg leveren naar de behoeften en wensen van bewoners. Daarnaast heb ik ook enige ervaringen opgedaan in het verlenen van zorg,werken met andere disciplines om tot een goede zorg te komen, handelen naar het zorgplan toe en zonodig het zorgplan bijstellen, methodisch zorg verlenen, coördineren werkzaamheden rond de zorg, preventieve maatregelen nemen, en de taken die je als verzorgende IG hebt en die je vervolgens verricht.

Uit mijn laatste beoordeling van stage is dan ook gebleken dat ik cliëntgericht werk, dat ik goed kan aangeven waarom ik de zorg zo verleen, dat ik de bewoners zoveel mogelijk ondersteuning kan bieden die ze nodig hebben, en dat ik de zelfstandigheid zoveel mogelijk laat bevorderen, en tot slot dat ik IG handelingen mij eigen heb gemaakt.

Daarnaast sta ik open voor eventuele nieuwe ontwikkelingen, kan zowel zelfstandig als in een teamverband werken, ben flexibel, ben geduldig en gemakkelijk in omgang, meedenkend, heb een positieve, initiatiefrijke en een respectvolle houding zowel naar collega`s toe als voor bewoners, en ik ben bereid om mijn kennis te verdiepen en te verbreden. En mijn hart ligt dan ook in de gezondheidszorg.

Graag zou ik u in een persoonlijke gesprek mijn enthousiasme voor deze baan duidelijk willen maken.

Met vriendelijke groet,

xxxx

(handtekening)
Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren