Los bericht bekijken
  #1  
Oud 27 oktober 2015, 15:32
yoghurt yoghurt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 7
yoghurt is on a distinguished road
Standaard Carričreswitch - maar hoe?

Hoi, ik werk in een laboratorium bij een grote universitaire zorginstelling maar ben het contact met mijn werk al jaren kwijt. Eigenlijk heeft mijn werk me tot nu toe altijd maar teleurgesteld, in deze baan, mijn vorige baan en eigenlijk al tijdens stages tijdens de opleiding (ik dacht toen: als ik werk komt het wel goed). Blijkbaar is het werk toch een stuk minder dynamisch dan ik altijd heb gedacht.

Inmiddels, ben 36, ben ik zo murw dat het me echt helemaal niets meer doet. De dag begint, ik doe zo ver mijn motivatie het toelaat mijn ding, en ga naar huis. Ik heb echt werkelijk geen flauw idee wat ik wil, ik ben zo sceptisch geworden dat elke vacature die maar enigszins iets kan zijn, ik altijd wel een punt zie waaraan of ik niet voldoe, of waaraan de baan niet voldoet. Zoals gezegd, ik ben al te vaak teleurgesteld geworden om te bedenken dat het nu wel leuk kan zijn.

Vorig jaar ben ik een loopbaantraject ingegaan en buiten het feit dat het me wel inzicht heeft gegeven in mijn sterke en zwakke punten en dat ik nu niet op de juiste plek zit (goh...) heeft me niet heel veel opgeleverd..

Mensen om me heen geven me goedbedoeld advies maar ik kan er weinig mee. Natuurlijk ik kan kijken naar wat ik wel leuk vind om te doen, maar het lukt me maar niet, ben er al zo lang mee bezig, om er echt iets concreets uit te halen. Of het is, in mijn ogen, weer zo'n wild idee dat ik geen flauw idee heb hoe ik het moet realiseren (en dan blijft het nog steeds maar een vaag idee, niet echt iets concreets).

Vandaag zag ik dan toch een vacature (ik solliciteer wel af en toe, maar dan meer om het werk wat ik nu doe maar niet te hoeven te doen), voor een leer-werk traject in de zorg, een para-medische richting. Iets wat me wel wat lijkt aangezien ik het erg fijn vind om met mensen te werken, maar ook met techniek. Alleen, dan komt mijn beer weer op de weg, hoe ga ik het financieren? Het is 3 jaar tegen bijna minimumloon (ieg 50% minder als nu), aangezien ik geen studiekosten heb (betaald de werkgever) kan er ook niets van de belasting afgetrokken worden. Erg leuk als je net van school komt, maar niet heel erg handig als je 36 bent en vaste lasten heb die je daar niet mee kan betalen. Zijn er manieren om dit aan te vullen? Van de andere kant zegt een stemmetje in mijn achterhoofd dat het waarschijnlijk toch niets gaat worden met mijn leeftijd, ik heb al 2 keer eerder op een soortgelijke functie gesolliciteerd en ben het toen ook niet geworden....

En als dit het niet wordt..wat dan? Weer met een loopbaanadviseur praten? Om te horen dat ik inderdaad niet op de juiste plek zit? Om te kijken naar wat ik dan wel leuk vind en om dan maar weer tot de conclusie te komen dat de dingen die ik leuk vind, zo, in mijn ogen, onbereikbaar zijn dat het toch geen zin heeft om daar op te focussen? Dit is ook een beetje wat ik bedoel met het goedbedoelde advies: leuk, maar ik zie gewoon niet hoe het me helpt..

Het klinkt zo allemaal wel heel erg zwaar, maar op werkgebied zit ik idd in een hele, hele diepe put. Gelukkig dat mijn weekenden wel leuk genoeg zijn om me weer op te laden voor de nieuwe week, maar het vooruitzicht om dit nog lange tijd zo te doen is niet heel erg aantrekkelijk...
Met citaat reageren