Los bericht bekijken
  #2  
Oud 30 oktober 2015, 00:15
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Begrijpelijk, die laboratoriumwereld is echt helemaal niets. Ik ben na 6 jaar nog steeds niet eens binnen gekomen, behalve 1 stage. Heb wel allemaal functies gehad met een lab in de buurt, maar zeker in het ziekenhuis zie je dat mensen niet gelukkig zijn. Er worden heel harde eisen gesteld, je moet heel specifieke kennis hebben, maar het betaalt doorgaans zeer slecht. Men zegt dat er een schreeuwend tekort is, maar dan is het onbegrijpelijk dat er zoveel capabele mensen rondlopen die het maar niet lukt binnen te komen; ben niet de enige namelijk. I mean, als je een HBO-opleiding voor het lab kunt afronden, kun je ook pipetteren en data interpreteren. Hoezo kun je dan niet aangenomen worden?

Ik heb het over een heel andere boeg gegooid en ben aan de slag gegaan met kwaliteitsmanagement, waarbij ik nu een kwaliteitsmanagement functie vervul binnen de farmacie. Daarvoor ben ik een paar jaar gewoon operator geweest om wat branche-specifieke ervaring op te doen. Dat betaalde niet slecht; je kan flink cashen op de ploegendiensttoeslag en een contract staat niet voor 40 jaar.

Tevens, als je 3 jaar lang 100,- spaart heb je na 3 jaar 3600,-. Daarvan kan je leuk shoppen bij instellingen als de NCOI. En mijn ervaring is ook dat een opleiding of cursus bij NCOI je een interessante gesprekspartner maakt.
Met citaat reageren