Los bericht bekijken
  #3  
Oud 9 maart 2011, 22:29
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

Als starter zou ik wel alle opleidingen noemen, op termijn kun je middelbare school en afgebroken pabo laten vervallen. Je toont nu aan dat je je bent blijven ontwikkelen sinds je havo-diploma (en het verklaart de 'weinige' werkervaring / wisselende werkplekken. Al met al is voor een starter een CV van 1,5 - 2 A4 heel netjes.

Lay-out kan wel anders/rustiger waardoor het meer 1 geheel lijkt. Ik heb bijvoorbeeld een cv met vette tussenkopjes maar geen kaders. De NAW-gegevens (zonder geboorteplaats en nationaliteit) staan bij mj linksboven en rechtsboven staat (deels ter hoogte van NAW dus) CV (uitgeschreven) + maand/jaar van laatste wijziging/update.
Zo creeerde ik iets meer ruimte voor werkzaamheden (tijdens stages), zonder dat dit verdeeld raakte over twee bladzijdes.

Talenkennis heb ik er niet op staan. Ik lees nogal eens dat er teveel van je verwacht wordt als je het wel noteert. Recruiter die voorstelt dat je even met de Engelse/Franse/Duitse collega gaat praten bijvoorbeeld.

Bij cursussen valt me op dat een drie-daagse cursus vele maanden heeft geduurd. Het is dan handiger niet te benoemen dat het 2-3 dagen/avonden (contactmomenten waarschijnlijk?) duurde maar dat het een combinatie was van zelfstudie en contactmomenten (was dat zo?). Heb je certificaten voor deze cursussen gehaald?

Oppaswerk zou ik bij werkervaring zetten. (ongeacht of je betaald kreeg), als er dan overlap is met andere irrelevante werkervaring kun je overwegen deze werkervaring weg te laten.

Computervaardigheden (office-pakket) op je CV zetten (als je 40- bent en niet in administratieve sector solliciteert) zijn de meningen over verdeeld heb ik gemerkt. Als je het wel doet: welke versies van de programma's ken je en hoe goed? (Kun je bijvoorbeeld grafieken uit Excel 2007 goochelen of kun je iets anders interessants maar dan met Excel2003?) Zou wel noemen of het om bijvoorbeeld office 2007 of office 2003 gaat (of Mac?). Detailvoorbeeld zoals die grafieken of berekeningen maken moet je voor jezelf onthouden mocht men vragen wat je wel/niet kunt (leren) met (van) een programma.
Met citaat reageren