Los bericht bekijken
  #5  
Oud 5 december 2012, 12:46
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Ik kan me voor een groot deel aansluiten bij wat Afroula zegt. Vooral wat die 'creativiteit' betreft en ook waarom je specifiek bij dat bedrijf solliciteert. Bedrijven zoeken graag personeel dat langere tijd wil blijven. Iemand die zo gelijk welke job wil aannemen, kan sneller weg zijn dan hij gekomen is.

Ik zou toch iets concreter zijn wat betreft je ervaring in 'verschillende soorten secretariaten'. Noem toch je meeste recente werk en eventueel een vroegere werkgever die nauw aansluit bij je nieuwe werkgever. Heb je bv. gewerkt in een medisch secretariaat, een advocatenkantoor of een grote fabriek met internationale contacten? Als je ervaring hebt in een gelijkaardige omgeving als dat nieuwe bedrijf, heb je steeds een streepje voor.

Pas op met te zeggen dat 'computeren' je hobby is. Het kan zijn dat werken met de computer je goed afgaat en dat je graag chat via Facebook of muziek luistert via Youtube, maar vermijd dat als 'hobby' te noemen. Als een selecteur dat leest, gaat er bij hem een 'nerd alert' af. Dat je graag met je computer werkt, zal geen probleem zijn. Daarentegen wordt een hobby als (online) gamen en zo gewoonlijk gelijkgesteld met zwakke sociale vaardigheden. Zelfs informatici vermijden die term ten alle koste.

Schrijf liever dat je vlot en graag met een computer werkt, maar wees er maar zeker van dat men op je gesprek daar verder op in zal gaan.
Met citaat reageren