Los bericht bekijken
  #1  
Oud 6 december 2012, 22:53
Maaike# Maaike# is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 december 2012
Berichten: 15
Maaike# is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief commercieel-administratief medewerker

Hallo,
graag hoor ik jullie commentaar op onderstaande brief. De advertentie heb ik eronder geplakt.
Alvast veel dank!

Geachte mevrouw, geachte heer,

Met veel enthousiasme las ik de advertentie voor bovenstaande vacature op uw website.
Ik kan mij helemaal vinden in het profiel dat u schetst. Wat mij erg aanspreekt aan deze functie is dat je de volledige verkooporderstroom behandelt en daardoor optimaal bent betrokken bij het proces. Daarnaast spreekt het eerlijke, dienstverlenende en vooruitstrevende karakter van uw bedrijf mij erg aan.

Zoals u in mijn CV kunt zien, heb ik toen ik nog in Emmen woonde een soortgelijke functie gehad bij een internationaal opererend bedrijf, Spark Holland b.v. Helaas ben ik daar mijn baan door de crisis kwijtgeraakt. Ook daar waren Nederlands, Engels en Duits de belangrijkste talen. Ik zie het altijd als een uitdaging te kijken hoe het beste resultaat voor het bedrijf gehaald kan worden. Bij Spark Holland heb ik mij bijvoorbeeld heel erg verdiept in het ERP-systeem. Door ervoor te zorgen dat alle functionaliteiten goed werden gebruikt, werden een hoop fouten voorkomen en konden we veel efficiënter werken. Om dit te bereiken is het uiteraard nodig collega's ervan te overtuigen dat bepaalde zaken veranderd moeten worden. Dit is mij altijd goed afgegaan. Hard werken is voor mij vanzelfsprekend, maar uiteraard moet er ruimte zijn voor gezelligheid; dit komt de werksfeer naar mijn mening alleen maar ten goede.

Voor meer informatie over mijn werkervaring verwijs ik graag naar mijn CV.

Bovengenoemde ervaring gecombineerd met mijn eerdere secretariële ervaring maken dat ik ervan overtuigd ben een positieve bijdrage te kunnen leveren aan uw organisatie. Ik word dan ook graag uitgenodigd voor een gesprek, waarin ik mijn kwaliteiten en ervaring nader toe kan lichten.

Uw reactie zie ik dan ook met grote belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groeten,



advertentie:
Je ondersteunt in deze uitdagende baan de volledige verkooporderstroom van een specifieke klant. Je voert de diverse verkooporders in. Je volgt nauwgezet de totale afhandeling van order tot en met factuur. Daarnaast let je ook op de operationele uitvoering en voortgang. Bij calamiteiten en problemen overleg je met de klant en de eigen organisatie en je zorgt voor een sluitende en actuele verkoopadministratie. Kortom een spin in het web.

Je bent en hebt:
Minimaal MBO werk- en denkniveau, bij voorkeur richting handel/commercie;
Iemand die alles in het werk stelt de klant tevreden te maken;
Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal, Duits/ Spaans is een pré;
Een teamplayer die geniet van het met elkaar behalen van commerciële resultaten;
Luistervaardig, maar kan ook goed overtuigen en beďnvloeden.
Nauwkeurig & Systematisch
Stressbestendig
Sociaal



Wat bieden wij?
Uitstekende arbeidsvoorwaarden;
Open en leuke werksfeer in een succesvolle en snel groeiende organisatie;
De uitdaging bij te dragen aan de groei van ons enthousiaste bedrijf.
Met citaat reageren