Los bericht bekijken
  #6  
Oud 21 februari 2013, 21:37
biedronk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste lezers,
Hartelijk dank voor de opmerkingen!
Ik heb de brief aangepast, en best wel veranderd, en verbeterd...
Is dit beter?
------------------------------------------------------------------------

Geachte mevrouw drs. ....,

Hierbij wil ik solliciteren naar een plaats op de opleiding huisartsgeneeskunde.

In 2010 ben ik afgestudeerd aan de universiteit van Warschau, Polen, daarna heb ik mijn Poolse doktersexamen met goed gevolg afgelegd.
De liefde bracht mij naar Nederland, en inmiddels ben ik ook van dit land gaan houden.

De liefde voor mijn vak heeft mij gedwongen om nog een jaar terug naar Polen te gaan.
Voor het verkrijgen van volledige rechten als arts is daar na de studie en het doktersexamen een jaar afwisselende werkervaring als arts-assistent vereist.
Tot November 2012 werkte ik op de verschillende afdelingen in een ziekenhuis in Warschau alsmede
6 weken in een huisartsenpraktijk.

Ik ben buitengewoon gemotiveerd om huisarts te worden.
Dat wil ik al van kleins af aan.
De huisarts staat dicht bij zijn patienten, hun leven en problemen en dat aspect spreekt mij zeer aan.
De relatie met de patient is langdurig en betekenisvol waar ik veel waarde aan hecht.

Mijn ervaringen op de huisartsenpraktijken hebben mijn overtuiging huisarts te willen worden gesterkt.
Het werk is divers qua leeftijd, ziektes en behoeften van de patiënten en er zijn goede mogelijkheden om te ontwikkelen als arts en als mens.
Het beroep past gewoon heel goed bij mijn karakter, dat zich het best laat omschrijven als begripvol.
Ik heb een vriendelijke, warme manier om mensen te benaderen.
In mijn werk ben ik betrouwbaar, zoek ik praktische oplossingen, en ben ik creatief.

Om me zo goed mogelijk voor te bereiden ben ik lid geworden van de LHV, bestudeer ik de huisarts standaarden en blijf ik nederlands leren.
Als huisarts kan ik mijns inziens het meest betekenen voor de maatschappij.
Als huisarts kan ik ook een nuttige rol spelen voor Poolse mensen die tijdelijk of langduriger in Nederland zijn beland.

In bijgesloten CV kunt u alles vinden betreffende mijn werkervaring, personalia etc.
U zult begrijpen dat ik graag mondeling mijn motivatie wil komen toelichten.

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijk groet,