Los bericht bekijken
  #7  
Oud 22 februari 2013, 00:06
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Biedronk,

Je brief is enorm verbeterd! Ik heb veel respect voor jou beheersing van de Nederlandse taal. Paar kleine puntjes die me nog opvallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biedronk Bekijk bericht
Beste lezers,
Hartelijk dank voor de opmerkingen!
Ik heb de brief aangepast, en best wel veranderd, en verbeterd...
Is dit beter?
------------------------------------------------------------------------

Geachte mevrouw drs. ....,
Titel mag je weglaten in de aanhef. Een instinker in de Nederlandse taal is het gebruik van hoofdletters bij voorvoegsels in achternamen, gebruik je alleen de achternaam dan wordt het voorvoegsel ook met een hoofdletter geschreven. bijvoorbeeld Geachte mevrouw Van Veen,. Gebruik je ook de voornaam dan gebruik je geen hoofdletter. Vera van Veen. Maar misschien heeft mevrouw wel helemaal geen voorvoegsel voor d'r achternaam staan. Dan mag je dit als niet geschreven beschouwen

Citaat:
Hierbij wil ik solliciteren naar een plaats op de opleiding huisartsgeneeskunde.

In 2010 ben ik afgestudeerd aan de universiteit van Warschau, Polen, daarna heb ik mijn Poolse doktersexamen met goed gevolg afgelegd.
De liefde bracht mij naar Nederland, en inmiddels ben ik ook van dit land gaan houden.

De liefde voor mijn vak heeft mij gedwongen om nog een jaar terug naar Polen te gaan.
Voor het verkrijgen van volledige rechten als arts is daar na de studie en het doktersexamen een jaar afwisselende werkervaring als arts-assistent vereist.
Tot November november zonder hoofdletter 2012 werkte ik op de verschillende afdelingen in een ziekenhuis in Warschau alsmede
6 zes weken in een huisartsenpraktijk.

Ik ben buitengewoon gemotiveerd om huisarts te worden.
Dat wil ik al van kleins af aan.
De huisarts staat dicht bij zijn patienten patiënten , hun leven en problemen en dat aspect spreekt mij zeer aan.
De relatie met de patient patiënt is langdurig en betekenisvol waar ik veel waarde aan hecht.

Mijn ervaringen op de meerdere huisartsenpraktijken hebben mijn overtuiging huisarts te willen worden gesterkt versterkt.
Het werk is divers qua door de verschillende leeftijden, ziektes en behoeften van de patiënten waar je mee te maken krijgt als arts en er zijn goede mogelijkheden je om te ontwikkelen als arts en als mens.
Het beroep past gewoon heel goed bij mijn karakter, dat zich het best laat omschrijven als begripvol.
Ik heb een vriendelijke, warme manier om mensen te benaderen.
In mijn werk ben ik betrouwbaar, zoek ik praktische oplossingen, en ben ik creatief.

Om me zo goed mogelijk voor te bereiden ben ik lid geworden van de LHV, bestudeer ik de huisarts standaarden huisartsstandaarden en blijf ik nederlands Nederlands leren. (Of werken aan mijn Nederlands

Als huisarts kan ik mijns inziens het meest betekenen voor de maatschappij.
Als huisarts
en kan ik ook een nuttige rol spelen voor Poolse mensen die tijdelijk of langduriger in Nederland zijn beland verblijven of wonen.

In mijn bijgesloten CV curriculum vitae kunt u alles vinden betreffende mijn werkervaring, personalia spatie teveel etc.
U zult begrijpen dat ik graag mondeling mijn motivatie wil komen toelichten.

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijk groet,