Los bericht bekijken
  #10  
Oud 18 maart 2010, 10:04
Exuimtum Exuimtum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2010
Berichten: 19
Exuimtum is on a distinguished road
Thumbs up Re: STAR-interview i.p.v. 'informeel kennismakingsgesprek'

Hallo,

STAR hoeft niet vermeld te worden omdat de STAR het beste uitgaat van het verassingseffect. Wat doe je in een situatie, hoe los je dit op en wat is het resultaat van deze oplossing.

Over 1 uur heb ik ook een STAR(R) gesprek, maar niet voor mezelf, maar met de psychiater van een cliënt. Die R tussen haakjes kan ook staan voor (rebound; is recidive, is herhaalijk gedrag goed of slecht).
Dus in dit geval voor iemand en hierbij nog moeilijker omdat je het gevoel van je cliënt volledig moet begrijpen.
Mij geen onbekende tactiek en dit is STAR nummer weet ik niet.

Ik bel die psychiater nu ook niet op dat hij een STAR gesprek van mij krijgt. Ik mag aannemen dat de beste man exact weet welk antwoord hij kan geven op mijn vragen. Zo niet dan mag hij een STAR gesprekje voeren met het medisch tuchtcollege.

Dus hoe voel ik me nu? Kalm en rustig, ik weet exact wat ik ga vragen en heb dit geschreven. Ik heb een 'voorbeeld' in mijn hoofd wat hij gaat antwoorden. Nu weet je van te voren nooit of dit voorbeeld wat je van iemand hebt ook klopt en daar is STAR voor.

Aan aan de topicstarter:
Ik vind het niet eens jouw schuld. Als ze bot tegen je doen wordt je vanzelf wel chagrijnig en misschien met opzet gedaan. Weet je niet, maar ik wens je heel veel succes en verwacht zo'n gesprek ieder moment en ben al voorbereid als je weer een non-formeel gesprek krijgt.

Hehe, zonder een drup koffie want ik kan niet tegen cafeďne en ik ben topfit.
Met citaat reageren