Discussie: Top-10 droombanen
Los bericht bekijken
  #37  
Oud 29 augustus 2006, 09:19
Monique
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Top-10 droombanen

Werken bij een educatieve uitgever lijkt me inderdaad erg leuk. Voor ik mijn lesbevoegdheid had, heb ik daar ook gewerkt. Ik heb toen ontslag genomen omdat de functie mij niet beviel, maar "het wereldje" beviel me wel en soms vraag ik me nog af of ik wel ontslag had moeten nemen....

Om auteur te worden heb ik nu nog niet genoeg leservaring, maar wie weet. Toch blijf ik er een beetje over twijfelen; het lijkt me wel wat, maar uit gesprekken weet ik ook dat het niet zoveel verdient. Ik zal er dus altijd iets naast moeten blijven doen. En: is het wel echt iets voor mij of is het weer zoiets waarvan ik denk dat het leuk is (en achteraf niet zo blijkt).

In de klas kunnen kinderen veel leren van een computer. Het wordt vooral gebruikt om te oefenen (taal en rekenen) of voor informatie voor een werkstuk oid. Het lastige is alleen dat er maar een paar computers beschikbaar zijn. Het gevolg is dat een paar kinderen achter een computer zit terwijl de anderen hetzelfde oefenen, maar dan op papier. Als er een aantal kinderen de klas uit zijn, kan je als leerkracht niet verder met een nieuw onderwerp. Het zou prettig zijn als ieder kind een computer tot zijn beschikking heeft... Eerlijk gezegd ben ik ook voorstander van een minder klassikaal systeem, maar wat dan wel ideaal is; daar ben ik nog niet uit...(is volgens mij kindafhankelijk)
Met citaat reageren