Los bericht bekijken
  #3  
Oud 10 maart 2011, 18:27
siri89 siri89 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2011
Berichten: 12
siri89 is on a distinguished road
Standaard

Eerst even wat kleine praktische opmerkingen. Als je kijkt naar de richtlijnen op deze site, zie je dat er vaak een bepaalde opbouw zit in een sollicitatiebrief.

Eerst vertel je in je openingsalinea waar je de vacature hebt 'gevonden' en begin je met een openingszin, zoals jij al benoemd dat je enthousiast bent geworden.

Vervolgens vertel je waarom jij aan de functie-eisen voldoet. Je schrijft erg 'beschrijvend'. Ik heb dit en dat gedaan. Maar wat heb je daar geleerd? Welke kwaliteiten van jou kwamen daar naar boven? Hier zou je bijvoorbeeld een aantal eisen van de vacature kunnen noemen.

Vervolgens toon je aan waarom jij graag bij DIE organisatie zou willen werken, waarom trekt die jou nou aan? Hier heb je al een opening, omdat je er dus je opleiding hebt gevolgd. Maar je zou ook bijvoorbeeld een onderwerp uit de visie kunnen benoemen. 'Wat mij zo trekt aan aan uw organisatie is het feit dat u .... hoog in het vaandel hebt staan. Dit vind ik zelf een erg positief aspect.' Of iets dergelijks.

Daarmee laat je ook meteen zien dat je interesse hebt in de organisatie, en dat de organisatie zich onderscheidt van andere organisaties.

En als laatst zou je nog een mooie afsluitende zin kunnen formuleren. Iets in de trant van: 'Voor verdere informatie verwijs ik u graag door naar mijn bijgevoegd CV. Graag zou ik een en ander nader toelichten in een persoonlijk gesprek.'

Ik ben zelf geen expert in het schrijven van sollicitatiebrieven, maar wellicht heb je hier wat aan!

En ik sluit me aan bij 'Xxx' dat het begeleiden van stagiaires een erg positief pluspunt is en die zeker waardig is om eerder benoemd te worden!

Gr.
Met citaat reageren