Discussie: Korte hbo-opleiding
Los bericht bekijken
  #4  
Oud 2 februari 2017, 10:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik heb onlangs een mbo4 opleiding afgerond. Hier heb ik 4,5 jaar over gedaan dit omdat ik een fulltime baan heb en dus mijn opleiding in de avonduren heb moeten volgen. Ik heb geen klassikale lessen gehad, de gehele opleiding was volledig vanuit huis met uitzondering van mijn stage.
Proficiat! Dat vind ik een heel goede prestatie. Zou je ons iets meer willen vertellen over de opleiding? Welk opleiding was het en aan welk instituut? Veel mensen twijfelen of ze een opleiding van een afstandsopleider moeten volgen en ik weet uit ervaring dat veel studenten voortijdig afhaken. Het is keihard werken en vereist veel discipline en doorzettingsvermogen.

Citaat:
Na wat wikken en wegen heb ik onlangs besloten verder te willen gaan met studeren. Nu is het zo dat ik bij mijn huidige werkgever uiterlijk eind 2018 weg moet (defensie).
Ik ben dus op zoek naar een hbo variant waarin ik minimaal 12 maanden en maximaal 16 maanden kan studeren om vervolgens op zoek te gaan naar een baan buiten defensie. Zijn er hbo varianten waarbij het mogelijk is om bijvoorbeeld alleen je propedeuse te halen? Of raden jullie iets anders aan.
Er zijn verkorte hbo-opleidingen, zogenaamde Associate degrees (Ad). Qua niveau zit het tussen mbo4 en hbo in. Nadat je je diploma hebt behaald, kun je doorstromen naar een hbo-opleiding. Dit is wel afhankelijk van welke Ad je hebt gedaan. Alleen een hbo-p halen zou ik niet doen. Dat is niets waard op de arbeidsmarkt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren