Los bericht bekijken
  #1  
Oud 30 maart 2012, 20:33
DeeDee DeeDee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Berichten: 4
DeeDee is on a distinguished road
Standaard Hoe vind je een leuke werkgever?

Hallo allemaal,

Ik ben halverwege de 30 en werk inmiddels ruim 10 jaar bij het bedrijf waar ik na mijn HBO opleiding gestart ben. Ik ben indertijd begonnen via een ander bedrijf, dat HBO-ers matcht aan bedrijven op basis van persoonlijkheid. Het idee was dat je vooral als persoon binnen een bedrijf moest passen, en dat je de rest dan wel kunt leren. Het bedrijf paste inderdaad goed bij mij (en vice versa) en ik heb er jaren met erg veel plezier gewerkt.
De afgelopen jaren twijfel ik echter aan mijn baan. Het begint allemaal een beetje saai te worden. Omdat ik leuke collega's heb, prima betaald krijg en het lekker dicht bij huis is, ben ik al die tijd wel gebleven.

Er zijn de laatste jaren echter ook wat wijzigingen geweest in het management. En dat vertaalt zich steeds vaker en steeds meer in management strategieën, verandertrajecten en bureaucratie. Het verplicht mee moeten doen aan en enthousiast moeten doen over dingen waarin je niet gelooft blijkt enorm frustrerend en vermoeiend te zijn. Tijd voor een verandering dus.

Ik heb de afgelopen jaren een paar sollicitaties gehad, maar kreeg nooit het gevoel "dit is het". Ik ben dan ook niet zo zeer op zoek naar een bepaalde functie, maar meer naar een bedrijf met een bepaalde cultuur. Alleen heb ik geen flauw idee hoe je zoiets vind. Ik kan wel criteria opstellen, over het soort werkstijl, het type mensen. Maar hoe vind je daar de bedrijven bij?

Heeft iemand hier ideeën voor?
Met citaat reageren