Los bericht bekijken
  #7  
Oud 3 december 2008, 15:04
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Gevraagd: Ervaringen Interim Professionals

Ik dacht niet dat ik gezegd heb, dat ZZP-en zo geweldig zou zijn, Henk.

Overal kleven voor- en nadelen aan. Mijn drijfveer is niet om ZZP-er te worden, maar om werk te kunnen doen waar ik blij van word. Omdat dit toevallig werk is wat alleen projectmatig gedaan kan worden, kom ik uit op de mogelijkheid van freelancen. Een andere mogelijkheid is om bij een bureau in dienst te zijn en van daaruit gedetacheerd te worden. In dat geval heb je gewoon een baan bij een werkgever en is er geen sprake van ZZP-er zijn.

Om verschillende redenen gaat mijn voorkeur vooreerst uit naar een werkgever. Maar ZZP-er zijn past goed bij mijn behoefte aan een bepaalde vrijheid, eigenzinnigheid, uitdaging en zelfontwikkeling, dus dat zou een volgende stap kunnen zijn. Maar ik kan alleen voor mijzelf spreken. Voor anderen, die zich beter voelen bij jarenlang op dezelfde plek zitten of de ambitie hebben op te klimmen tot directeur o.d. is het misschien helemaal niets.

Zekerheid heeft niemand tegenwoordig, Henk. Ik heb nu zekerheid tot april aanstaande en ben daarbij afhankelijk van de nukken van de organisatie waar ik werk. Of dat nu zo geweldig is? Voor mijzelf denk ik, dat een stap met lef weleens een gouden greep zou kunnen zijn, zelfs of misschien wel juist in economisch moeilijke tijden.

En daarmee geef ik een tegengeluid aan degenen die roepen, dat je beter ergens niet aan kunt beginnen omdat de kansen wel klein zullen zijn. Ook een kleine kans is een kans.
__________________
Rianne
Met citaat reageren