Los bericht bekijken
  #1  
Oud 5 november 2010, 12:33
nikki1901 nikki1901 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 november 2010
Berichten: 2
nikki1901 is on a distinguished road
Post Solliciteren op een geheel andere baan

Hallo allemaal,
Op dit moment ben ik werkzaam als Allround Financial Administrator. Of makkelijker: ik neem de gehele boekhouding van een bedrijf onder mijn hoede.
Ik heb altijd al gezegd dat ik dit werk niet voor altijd blijf doen. Op het moment van kiezen voor een opleiding heb ik iets gekozen waar ik het meeste mee kon.

Maar goed, na 4 jaar tussen de cijfers begin ik het erg beu te worden en op zoek te gaan naar een grotere uitdaging. Ik heb winkeletalages en decoraties binnen altijd heel erg fascinerend gevonden. Als je in mijn huis kijkt, dan ziet het er ook het gehele jaar 'aangekleed' uit. Ik krijg hier ook vele reacties op. Dat bracht mij op het idee om eens rond te gaan kijken naar een baan als etaleuze.
Het grote probleem is nu dat ik geen enkele opleiding daarvoor heb, maar alleen mijn eigenschappen, ambitie en creativiteit. Hoe kan ik het beste een open sollicitatiebrief schrijven? Hoe begin je, hoe leg je uit dat dat is wat je wilt en hoe krijg je de mensen zover om je op gesprek te laten komen?

Groetjes
Met citaat reageren