Los bericht bekijken
  #1  
Oud 12 januari 2017, 18:47
w0ut3r w0ut3r is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 14
w0ut3r is on a distinguished road
Standaard 24 jaar, 2e jaar hbo, wederom stoppen, wat nu?

Goedenavond,

De afgelopen jaren heb ik vooral gereisd en gewerkt, totdat ik vorig jaar besloot weer een studie te gaan volgen.

Op dit moment ben ik 24 jaar, bezit ik alleen een havo papiertje en zit ik op dit moment in jaar 2 van de opleiding Technische Bedrijfskunde HBO.

Helaas gaat het dit jaar totaal niet goed. De motivatie is er totaal weer uit en vooral het technische aspect van de studie staat mij vooral tegen.

Ik zat er dus aan te denken een studie switch te maken naar een iets economischere studie. Ik zou dit jaar nog wel mijn propedeuse willen halen en dan hoopte ik volgend jaar in jaar 2 van een andere studie te kunnen instromen. Zou dit mogelijk zijn? Of moet je over het algemeen weer volledig overnieuw beginnen?

Het punt is een beetje dat ik inmiddels 24 ben en buiten hele gave reiservaringen nog niks bereikt heb. Deze studie lijkt op dit moment dus ook bergafwaarts te gaan en dit zorgt er op dit moment toch wel voor dat ik even niet meer weet wat ik moet doen.

Ik heb mijzelf nu de volgende opties voorgelegd;

- Ik maak deze studie met pijn en moeite af, maar ik ben er niet zeker van of dit gaan lukken.
- Ik haal dit jaar mijn P en stroom volgend jaar in jaar 2 van een andere studie in.
- Ik haal mijn P en ga opzoek naar werk en probeer mij op de arbeidsmarkt omhoog te werken (is het mogelijk te solliciteren met een P?)
- Ik begin volgend jaar aan een mbo opleiding, maar stiekem wil ik echt heel graag een hbo papiertje...
- Ik haal dit jaar mijn P en gebruik deze op de universiteit binnen te komen, maar wellicht is dit wat te hoog gegrepen.
- Ik probeer binnen te komen bij defensie / luchtmacht en probeer mij daar op te werken.

Dit gevoel van onwetendheid wat te doen met de rest van mijn leven heb ik een aantal jaren geleden ook gehad. Toen ben ik gestopt, gaan werken en reizen. Een hele toffe tijd gehad, maar nu lijkt het gehele verhaal weer overnieuw te beginnen en de leeftijd ligt nu ook een stukje hoger.

Ik probeer op dit moment echt een goede oplossing te vinden die ook echt te realiseren is voor mij. Mocht ik deze studie stoppen moet ik daarna echt iets gaan doen wat ik ga afmaken of waarmee ik verder kan, want leeftijd, maar ook geld beginnen toch misschien wat lastiger te worden dan een aantal jaren terug...

Hebben jullie wellicht nog meer opties / mogelijkheden waar ik op dit moment overheen kijk?

Excuses voor het lange verhaal, maar op het moment zorgt dit toch echt wel voor enige stress...
Met citaat reageren