Los bericht bekijken
  #3  
Oud 14 januari 2017, 17:36
w0ut3r w0ut3r is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 14
w0ut3r is on a distinguished road
Standaard

Hartstikke bedankt voor het zeer uitgebreide antwoord!

Citaat:
Wat vervelend voor je dat je niet tevreden bent met de studie die je momenteel volgt. Je hebt een aantal opties op een rijtje gezet en daar wil ik als (onder meer) studiekeuzeadviseur graag op reageren.
Citaat:
Dit is niet altijd mogelijk, het is afhankelijk van de studie die je dan wilt gaan volgen.
Ik denk zelf dat de opleiding Small Business & Retail Management mij heel goed zal bevallen, dat is dan ook wel de studie waar ik op zou willen overstappen indien mogelijk.

Citaat:
Waarom? Omdat je havo hebt gedaan? Omdat je dan een hogere functie kunt krijgen? Je kunt beter voor iets kiezen dat bij je past. Wellicht past de opzet en de inhoud van een mbo-opleiding beter bij je dan een hbo-studie.
Ik denk inderdaad dat een HBO functie mij een stuk beter zal liggen. In de jaren voor de studie die ik op dit moment volg ben ik begonnen als heftruckchauffeur en heb ik mij uiteindelijk weten op te werken tot leidinggevende. Uiteindelijk gaf deze functie mij nog te weinig voldoening en ben ik dus een HBO opleiding gaan volgen. Ik zou dus echt heel graag een HBO papiertje weten te bemachtigen. Ik heb namelijk mijn vorige baan opgegeven, ben op mijzelf gaan wonen en deze studie is voor mij gewoon een hoop geld. Dit heb ik er prima voor over, maar als ik uiteindelijk geen HBO papiertje weet te behalen zal dit wel voelen als falen ben ik bang...

Citaat:
Zo gemakkelijk gaat dat niet meer. Veel universiteiten hebben hun selectiecriteria verscherpt. En wat zou je dan willen studeren? Heb je al een idee van de richting die je dan zou willen doen?
Oke, hier was ik niet van op de hoogte! Ik dacht dat je bij het grootste gedeelte van de universitaire opleidingen gewoon binnen kon komen met een P.

Citaat:
Jazeker, een optie die vaker over het hoofd wordt gezien: neem een (onafhankelijk) studiekeuzeadviseur in de arm. Die zet samen met jou alles op een rijtje en helpt jouw een keuze te maken die bij je past. Daarnaast kan hij of zij jou ook vertellen wat er allemaal mogelijk is en wat niet. Dat kost een paar centen, maar is nog altijd goedkoper dan een (of meerdere) onafgemaakte studies.
Ik heb volgende week maandag een gesprek met mijn studieloopbaanbegeleider. Ik zal ook nog wat telefoontjes plegen met de andere opleidingen en hopelijk wordt ik hier wat wijzer van!
Met citaat reageren