Los bericht bekijken
  #3  
Oud 21 november 2013, 13:03
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Goed van je dat je nu weet wat je wilt en daar vol overtuiging voor wilt gaan. Dat probeer je in je brief ook duidelijk te maken, dat zie ik, maar dat alleen overtuigt een werkgever niet om jou uit te nodigen voor een gesprek. Een werkgever leest op de volgende manier een brief: wat heeft deze persoon mij te bieden, begrijpt hij hoe het in mijn organisatie werkt, weet hij wat er speelt, waarom wil hij bij ons werken? Jouw brief heeft nu een behoorlijk ik-gehalte. Je schrijft over je studieverleden en waarom jij graag een bbl-plek wilt hebben. Wat ontbreekt is een motivatie waarom jij bij deze organisatie wilt werken en concrete voorbeelden van situaties waaruit blijkt dat jij een uitstekende verpleegkundige-in-wording bent. Verwerk je ervaringen uit je BOL-studie wat meer in je brief, ga in op wat je in de organisatie aanspreekt en hen concreet te bieden hebt en begin niet met een opsomming van niet-afgeronde opleidingen. Ik begrijp wel dat je duidelijk wilt maken dat je nu wel weet wat je wilt, maar door je brief ermee te openen, is het heel prominent aanwezig. Zorg voor een pakkende opening die positief is en de brieflezer aanmoedigt om meer te willen weten van jou. Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren