Los bericht bekijken
  #6  
Oud 30 december 2010, 01:08
jrm jrm is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 november 2010
Berichten: 5
jrm is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Zit je ook op LinkedIn? Zo ja, bekijk dan eens mijn profiel. Dan kun je zien waar ik allemaal les heb gegeven en in welke vakken.

Ik geef de vakken waar ik mij goed bij voel en die ik denk te kunnen geven. Het gaat bij lesgeven om het plezier waarbij je mensen begeleid om hun nieuwe dingen te leren en vaardigheden bij te brengen. Daarnaast is het ook belangrijk dat je kennis hebt, maar door veel te lezen en gretig te zijn kun je snel veel kennis vergaren.

Lesgeven is niet alleen voor de klas staan, maar ook lessen voorbereiden, opdrachten en toetsen nakijken, vergaderen, problemen oplossen, enz. Je maakt lange dagen en als lesgeven en het begeleiden van mensen niet je passie is, dan hou je het niet lang vol. Maar vind je het leuk, dan is lesgeven een top job.

Groeten van Hetty
Beste Hetty, ik zit inderdaad op linkedin, dus heb even je profiel doorgenomen, ziet er indrukwekkend uit! Ik heb inderdaad plezier bij het begeleiden van mensen en het ze leren van nieuwe dingen, op mijn linkedin is dan ook te zien dat ik zeker niet vies ben van het vergaren van kennis en dat ik niet anders gewend ben dan lange dagen maken. Sterker nog, ik doe niets liever dan dat! Juist het voorbereiden, nadenken over nieuwe 'lesmethoden', oplossen van problemen en het begeleiden van mensen is iets wat me nou juist erg aanspreekt. Vandaar dat ik wellicht de stap wil maken.

Mijn vrouw zit deels in het onderwijs, haar gehele familie zit in zijn geheel in het onderwijs (lagere school), dus ik weet dat er nogal veel werk mee naar huis genomen wordt, hier heb ik overigens geen bezwaar tegen!
Met citaat reageren