Los bericht bekijken
  #6  
Oud 9 augustus 2008, 20:25
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Al 17 jaar bij de zelfde. Nog eens 30???

Ilja, luister vooral naar je gevoel want nog 30 jaar je werk blijven doen met de enige reden omdat je een gezin moet onderhouden is niet gezond voor je.
Je bent nog jong zat om een switch te maken.

Ik raad je dus wel aan om na te denken over een switch. Ook al doet jouw bedrijf zelf niet aan loopbaanbegeleiding en coaching, je kunt dit zeker ook zelf onderzoeken door zelf een loopbaancoach te vinden en dit evt. bij je werkgever aan te geven (en kijken of zij daar aan mee willen helpen.)

Natuurlijk zit jouw werkgever daar niet op te wachten, dat is waar!

Maar evenmin is hij erbij gebaat als jij op automatische piloot je werk gaat doen, zonder passie en het risico loopt om uit te vallen door psychische of lichamelijke klachten.
Als werkgever wil ik het liefste personeel dat graag komt werken want die zijn ook minder ziek en veel beter in hun werk.

Ik heb inmiddels al door dat Henk en ik tegenpolen zijn in het advies wat wij hier geven. Henk gaat voor ratio, zekerheid en wat de norm is. Niets mis mee voor veel mensen, zeker in een bepaalde branche.

Maar ik ga voor gevoel, dromen, passie en de grote omwenteling in je leven (ervaringsdeskundige) en wens dit vervolgens iedereen toe. Sluit deze mogelijkheid daarom nog niet uit.

Je zou zeker eens het boek "De Wending" moeten lezen uit de serie Volkskrantbanen (Geerhard Bolte) en 365 vakantiedagen van Huub van Zwieten is ook bijzonder inspirerend. Verder zijn er nog veel meer inspirerende boeken over loopbaankeuze en genoeg interessante -niet al te dure- workshops om te volgen om te ontdekken wat je wilt.

Succes ermee!!!

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren