Los bericht bekijken
  #9  
Oud 1 februari 2012, 21:36
Lizzz Lizzz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 12
Lizzz is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alathariel Bekijk bericht
@ Rens: dat weet ik, dat had ik al gelezen in de forumregels. Dat zal ik ook zeker doen . Bedankt voor de tips over de opmaak!

@ Lizzz: dat voorbeeld van tandartsassistente is een vacature waarvoor geen opleiding gevraagd werd. Ik weet dat er ook veel mensen zullen reageren die wel die opleiding gedaan hebben, en dat ik dus eigenlijk geen kans maak, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik weet ook dat ik sowieso in een moeilijke positie zit om de redenen die jij noemt. Daar kan ik echter niets aan veranderen, dus ik zal wel gewoon door moeten solliciteren.
Ik snap best dat je heel veel moeite doet, en zoveel mogelijk probeert te reageren op vacatures, maar vergeet niet dat het ook veel tijd kost. Ik zelf weet precies hoe je voelt aangezien ik pas afgestudeerd ben als bedrijfseconoom op HBO niveau en ben druk aan het soliciteren. Ik kijk goed naar wat er gevraagd wordt per vacature en ook al pas een vacature erg goed bij mijn opleiding en vaardigheden, maar als ze 3 jaar ervaring vragen (wat vaak is) reageer ik al niet, want ik weet dat ik geen schijn van kans maak, want er zullen altijd mensen reageren die veel ervaring hebben. Ik zou daarom alleen die vacatures eruit halen waar je zelf echt het idee heb dat je een goede kans maak. Het schrijven van solicitatiebrieven gaat veel tijd in zitten dus bespaar zo een groot deel van de tijd en investeer dat in vacatures waar je een grote kans maak.
Met citaat reageren