Los bericht bekijken
  #2  
Oud 8 mei 2007, 12:33
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Pedagogisch medewerker

Op zich een prima sollicitatiebrief die vlot loopt en lekker leest.

Misschien moet je oppassen dat je te veel de nadruk legt op de positieve kanten van het werken met kinderen, terwijl werken in een ziekenhuis ook negatieve kanten heeft. Denk aan dingen als hoge werkdruk, minder tijd en aandacht voor de kinderen dan je misschien zou willen, een kort verblijf waardoor je in mindere mate een persoonlijke band opbouwt, medische collega's die minder goed met kinderen kunnen omgaan, bezorgde ouders die erg aanwezig zijn, het leed van kind en ouders, kinderen die niet (volledig) genezen...

Ik verzin dit ter plekke hoor en ik heb nooit in een ziekenhuis gewerkt, maar ik heb het gevoel dat je in je brief ook wat weerbaarheid bij dit soort situaties moet laten zien. Het is maar één element van dit verhaal, maar misschien heb je iets aan het artikel over 'afstand bewaren' en de sollicitatietips die erin staan.

Let wel, ik bepleit geen cynische, afstandelijke houding in je brief, maar wel wat meer evenwicht tussen de ydillische kinderwereld en de hardheid van het ziekenhuiswerk.
__________________
René
Met citaat reageren