Discussie: Switch in opleiding
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 28 april 2008, 17:52
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Switch in opleiding

Je hebt een vwo-diploma en je haalt die 40 ects misschien ook nog... dus in principe kun je het niveau wel aan. Dat het jou wat meer moeite of tijd kost dan anderen, wil nog niet zeggen dat je de stof niet kunt volgen, toch?

Ik zou in jouw geval eerder een cursus Engels overwegen. Of zoiets als een cursus studievaardigheden, want misschien is jouw manier van leren niet de meest effectieve.

Maar goed, het is open dagen-tijd, dus je kunt ook een kijkje nemen bij hbo-instellingen om te zien of dat iets voor je is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
Bachelor op de universiteit staat gelijk aan hbo.
Dat ben ik niet met je eens. Een universiteit biedt een ander type onderwijs aan: zelfstandiger, minder werken in groepjes, theoretischer, analytischer, minder praktijkgericht, meer lesstof, hoger tempo, enz.
Bij mijn wo-studie stroomden in het 3e jaar veel afgestudeerde hbo'ers in. Deze haakten bijna allemaal af. Of dat aan het niveau lag, weet ik niet. Ik denk dat m.n. de manier van leren / onderwijs krijgen bij je moet passen.

Voor hbo-bedrijfskundigen schijnt de werkgelegenheid trouwens minder te worden (http://www.carrieretijger.nl/opleidi...bedrijfskunde).
Met citaat reageren